تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

آمریکا توپ مذاکرات وین را به زمین ایران انداخت

  • کد خبر : 155638
  • 11 خرداد 1401 - 10:32
آمریکا توپ مذاکرات وین را به زمین ایران انداخت
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و ادعا کرد اما در نهایت این بر عهده ایران است تا خواسته هایی که فراتر از برجام هستند را کنار بگذارد و با حسن نیت مذاکره کند؛ این تصمیمی است که تنها ایران می تواند آن را اتخاذ کند.

جمهوریت – ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه از تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل پادمانی در خصوص ایران حمایت می کنیم، با تکرار ادعاها درباره مذاکرات وین، باز هم توپ را به زمین ایران انداخت و مدعی شد به تلاش‌ها برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام ادامه می‎‌دهیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نشست شورای حکام آژانس بین المللی اتمی و گزارش اخیر این آژانس در مورد ایران گفت که در زمینه تصمیم گیری آمریکا در این نشست گزارشی برای اعلام ندارد اما واشنگتن از تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و شخص دبیر کل درباره لزوم ارتباط با ایران جهت حل مسایل موجود پادمانی در این کشور حمایت می کند.

وی ادعا کرد ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارای نگرانی های مشترکی هستیم و کاملا به آژانس اطمینان و اعتماد داریم. همانطور که در گذشته اعلام کردیم، ایران باید بدون تاخیر بیشتر با آژانس کاملا همکاری کند.

وی اضافه کرد که از آنجایی که این گزارش به صورت عمومی اعلام نشده است، نمی توانیم اظهار نظر بیشتری در خصوص آن داشته باشیم اما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود جهت تضمین اقدام متناسب این شورا در پاسخ به گزارش مدیرکل ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس آمریکا از پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد هدف ما همچنان محدود کردن برنامه هسته ای ایران بر اساس تعهدات برجام است و به همین دلیل به تلاش ها برای بازگشت متقابل به پایبندی مشترک به برجام ادامه می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به زیاده خواهی های واشنگتن در مذاکرات وین، در تداوم ادعاهایش ادامه داد ما و متحدان اروپایی خود واضح اعلام کرده ایم که آماده ایم تا توافقی مذاکره شده در وین برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام را به سرعت به پایان برسانیم.

وی بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و ادعا کرد اما در نهایت این بر عهده ایران است تا خواسته هایی که فراتر از برجام هستند را کنار بگذارد و با حسن نیت مذاکره کند؛ این تصمیمی است که تنها ایران می تواند آن را اتخاذ کند.

ند پرایس مدعی شد اگر ایران این تصمیم سیاسی را اتخاذ کند و با حسن نیت در مورد برجام مذاکره کند، توافق همچنان در دسترس خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات برجام ادعا کرد: پیگیری بازگشت به پایبندی مشترک به برجام همچنان سیاست ما است تا زمانی که این کار در راستا منافع ملی ما باشد.

وی با تکرار ادعاهای آمریکا درباره پیشرفت های برنامه هسته ای ایران مدعی شد که زمان گریز هسته ای ایران کاهش یافته است به گونه ای که ما و متحدان مان در سراسر جهان از آن راضی نیستیم.

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰