تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6
روزنامه جوان:

مجمع روحانیون مبارز تشکلی علیه امام است

  • کد خبر : 156117
  • 17 خرداد 1401 - 9:01
مجمع روحانیون مبارز تشکلی علیه امام است
تشکل اصلاح‌طلب «مجمع روحانیون مبارز» طی بیانیه‌ای به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، آینده کشور را وحشتناک توصیف کرد.

جمهوریت – روزنامه جوان نوشت: تشکل اصلاح‌طلب «مجمع روحانیون مبارز» طی بیانیه‌ای به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، آینده کشور را وحشتناک توصیف کرد.

مقام معظم رهبری در بیانات روز شنبه خود که به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایراد شد، در بخش‌های مکرری از سخنان خود به مفهوم امیدآفرینی و مذمت القای «شرایط بن‌بست» پرداخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌هایی از بیانات معظم‌له پیرامون مفاهیم مذکور است:
– «امید به آینده» از جمله خصوصیات بارز امام راحل بود.
– حرکت امام در دوران مبارزه چند نقطه برجسته داشت که عبارتند از: نترسیدن، صراحت با مردم، اعتماد به مردم، قدردان مجاهدت مردم بودن و دمیدن امید به دل‌ها.
– عده‌ای یا از روی غفلت یا به خاطر پول، کارشان القای به بن‌بست رسیدن کشور است، البته در زمان امام هم عده‌ای در روزنامه‌ها نوشتند کشور به بن‌بست رسیده است که امام فرمودند این شما هستید که به بن‌بست رسیده‌اید نه جمهوری اسلامی.
طبعاً این انتظار عقلانی وجود دارد که خواص کشور، جریانات و احزاب سیاسی در پیامد این راهبردهای مستدل و مستند به صحنه بیایند و در پیروی از مقام معظم رهبری و سیر انقلاب اسلامی به «جهاد تبیین» بپردازند. از مثبتات و نکات امیدآفرین حرف بزنند، اسناد مثبت بودن روند پیشرفت نظام اسلامی و تباهی «تئوری بن‌بست» را برای مردم بازگو کنند و مهم‌تر از همه اینکه در سمت بدخواهی‌ها و تهدیداتی که نظام و مردم را هدف گرفته و رهبر معظم انقلاب نیز به آن‌ها اشاره کردند، قرار نگیرند.
مع‌الوصف نه از باب تلخ کردن کام مردم که از باب «جهاد تبیین» و روشن کردن اینکه دشمن به کدام نقاط در داخل ایران طمع کرده و چه کسانی به مصداق «حمال الخطایا» بار اهداف دشمن را به دوش می‌کشند باید گفت عده‌ای در برخی جریانات سیاسی هستند که دقیقاً برخلاف مسیر این انتظار عقلانی حرکت می‌کنند و همین امر است که می‌تواند در کند شدن روند پیشرفت کشور تأثیر بگذارد و سبب‌ساز ایجاد مشکلات شود.
شاید عجیب به نظر برسد، اما به مصداق تجربه‌ای که از دوران حکومت امیرالمؤمنین (ع) داریم، این همراهی نکردن با ولی فقیه و مهم‌تر از آن اخذ رویکرد معارضه با حرکت عمومی مردم و نظام اسلامی توسط کسانی از خواص می‌تواند منجر به بروز جریانات ظلم و فساد، ناامنی و مهم‌تر از همه تهدیدی به نام از دست رفتن نظام اسلامی شود؛ تهدیدی که راه چاره آن در وهله اول «جهاد تبیین» است…

روحانیون مبارز علیه امام (ره)
پس از این مقدمه لازم است نسبت به بیانیه اخیر «مجمع روحانیون مبارز» در سالگرد رحلت امام خمینی نگاهی عقلانی و از سر تحلیل درست داشته باشیم. بیانیه‌ای که همزمان با بیانات رهبر معظم انقلاب در برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شد و البته حاوی ناامیدسازی و القای شرایط بن‌بست است! (بیانیه‌ای که چه بسا سخنان رهبری پاسخی به مضامین سیاه آن بوده باشد).
در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم:
«هزاران افسوس که امروز کشور و ملت در پی برخی بی‌تدبیری‌ها و ناخالصی‌ها در گرداب هولناکی از مشکلات چنان گرفتار آمده است که نه تنها امروزش تیره و تار است که آینده‌اش وحشتناک‌تر از امروز است.»
بیانیه مذکور همچنین می‌افزاید: اگر امروز فساد در اشکال مختلف خود در نظام اداری و مدیریتی کشور فراگیر شده نتیجه انحراف از راه و روشی بود که آن بزرگوار (امام خمینی) در پیش روی ملت گشود که یکی از آن‌ها عدم‌دخالت برخی از نهادها در سیاست و در اموری که مربوط به آن‌ها نیست، بود و امروز به گونه‌ای عمل می‌شود که گویا امام به عکس آن توصیه فرموده است. امروز به جای آنکه با منشأ پیدایش فساد مبارزه شود، سرگرم نمایشی از این مبارزه هستند و کارشان مصداق این سخن است که «خانه از پای‌بست ویران است، خواجه در فکر نقش ایوان است.»
مجمع روحانیون در ادامه بیانیه خود نیز با تقلای بیشتر برای بزرگنمایی از مشکلات کشور تصریح می‌کند: دردناک‌تر اینکه به علت همه این آسیب‌های روحی و مادی و معنوی که بر جامعه وارد می‌شود، آمادگی بروز حوادث فاجعه بار در آن بیشتر می‌شود.

دقت شود که مجمع روحانیون درست در همان روزی اصرار دارد که آینده مردم وحشتناک است و خانه از پای‌بست ویران است و حوادث فاجعه‌بار در کمین هستند که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند امام راحل مخالف بن‌بست‌نمایی بودند و به موارد زیادی از نقاط پر از امید در ایران اسلامی اشاره کردند.
بگذریم از اینکه بیانیه مجمع روحانیون اساساً فاقد منطق و استناد نیز است و آقایان اگرچه در کبر سن، اما به مصداق مشتی کودک دهن‌بین «از روی غفلت و یا…» این بیانیه را نوشته‌اند.
چه اینکه «مشکل» جزئی جدانشدنی از حکمرانی است (به شرط اینکه مسیر عمومی حکومت به سمت حل آن باشد) و حتی در حکومت امام معصوم نیز شاهد مشکل یا حتی فساد بوده‌ایم. مسئله عجیب، اما این است که عده‌ای به بهانه یکسری رخداد روزمره که در تمام حاکمیت‌های جهان نیز شیوع دارند، راه امید مردم را مسدود کنند و بدتر آنکه با القای شرایط بن‌بست، آینده را در ذهن مردم از بین ببرند؛ و این همان نکته‌ای است که امام راحل با آن مخالف بود و رهبر معظم انقلاب نیز به سیاق امام عظیم‌الشأن علیه آن قیام کرده است. اگرچه تنها و اگرچه در زمانه‌ای که عده‌ای از یاران سابق انقلاب و مدعیان خط امام، این گفتمان و این هدف را «از روی غلفت یا…» رها کرده‌اند.
بیانیه سراسر سیاه‌نمای مجمع روحانیون در سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلال اسلامی، حاوی عبرت‌ها و هشدارهای بزرگی است که البته از آن بوی فتنه اقتصادی به مشام می‌رسد.
مجمع روحانیون پیش از این نیز در بیانیه دیگری به مناسبت ۲۲ بهمن، به ترویج معنای انحرافی «رهبری مقبول» و ناموفق جلوه دادن انقلاب اسلامی پرداخته بود؛ رخدادی که طبعاً اگر با پاسخ مناسب و جهاد تبیین خواص، مهار شده بود، امروز جرئت القای ناامیدی در سالگرد رحلت امامی را که مروج امید بود نمی‌داشت…

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=156117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰