تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
7

پیش‎بینی غیرمنتظره وزیر اقتصاد از آینده تورم

  • کد خبر : 156760
  • 26 خرداد 1401 - 17:20
پیش‎بینی غیرمنتظره وزیر اقتصاد از آینده تورم
اگر ما در یکی دو ماه اخیر مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها در اقتصاد ایران هستیم معلول دست به دست هم دادن این چند متغیری است که از قبل وجود داشته است.

جمهوریت – وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تلاش دولت این است که فشار قیمتی کاهش یابد.

سید احسان خاندوزی گفت:

* با توجه به شرایط عمومی اقتصاد ایران در تابستان سال گذشته نرخ بالای تورم را تجربه کردیم و تلاش دولت این بود که در شش ماهه اول سال بر ایجاد ثبات اقتصاد کلان متمرکز شود و تورم را مهار کند که تا پایان اسفندماه سال گذشته هم اتفاقات بسیار خوبی در زمینه تورم نقطه به نقطه کشور رخ داد.

* همچنان فشارهای تحریمی بر اقتصاد ایران وجود دارد و مسائلی که اخیراً در حوزه نوسانات بازارهای بین‌المللی به ویژه در جنگ حوزه اوراسیا رخ داد نه تنها تلاطم قیمتی برای دنیا، بلکه حتی سهمیه‌بندی در برخی از کالاهای اساسی در کشورهای منطقه و اطراف ما رخ داد. به این مشکلات فشار تورمی خارجی هم اضافه شد و سیاست‌هایی که سال‌های پیش باید در مورد حذف وابستگی مردم به ارز وارداتی رخ می‌داد در سال جدید این مهم را محقق کردیم.

* اگر ما در یکی دو ماه اخیر مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها در اقتصاد ایران هستیم معلول دست به دست هم دادن این چند متغیری است که از قبل وجود داشته است.

* تلاش دولت این است که از طریق انضباط بخشی و نظارت صحیح بر بازار قیمت‌ها کنترل شود تا جامعه با صبر و تاب‌آوری بالاتری بتواند این شرایط را پشت سر بگذارد. انتظار داریم در ماه‌ها و فصول آینده تورم و فشار قیمتی کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=156760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰