تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4

واکنش پیرهادی به بازداشت ادمین‌ ۳ کانال‌ تلگرامی

  • کد خبر : 156869
  • 28 خرداد 1401 - 12:14
واکنش پیرهادی به بازداشت ادمین‌ ۳ کانال‌ تلگرامی
یک نماینده نزدیک به قالیباف معتقد است مهمتر از برخورد قانونی شدید با این سیاه نویس ها، پیگیری و برخورد جدی و عبرت آموز با آمرانی است که نخ های نامرئی این شبه رسانه ها را در دست داشتند.

جمهوریت – در پی بازداشت ادمین‌های چند کانال تلگرامی توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محسن پیرهادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم. کانال‌هایی که در سایه بودند و آبروی اشخاص و آرامش فضای سیاسی و افکار عمومی را نشانه رفته بودند. پیرهادی معتقد است مهمتر از برخورد قانونی شدید با این سیاه نویس ها، پیگیری و برخورد جدی و عبرت آموز با آمرانی است که نخ‌های نامرئی این شبه رسانه‌ها را در دست داشتند.

آقای پیرهادی حتماً خبر بازداشت ادمین‌های کانال‌های سرائر، نیمه‌محرمانه، سایه‌نویس و … را شنیدید؛ آیا این کانال‌ها را می‌شناختید و در ادامه نظر شما درباره این اقدام چیست؟

بله؛ این کانال‌ها نسبت به بنده نیز اتهامات بی‌اساس زیادی وارد کردند و بنده نیز مدت‌ها قبل از مراجع قانونی پیگیری کرده بودم اما متأسفانه به نتیجه نرسید تا اینکه خبر دستگیری این افراد منتشر شد. جا دارد از عزیزان سازمان اطلاعات سپاه تشکر و قدردانی کنم چراکه این اقدام، چنانچه به‌درستی رهگیری و پیگرد شود نتایج مهمی از مسئله نفوذ در رده‌های امنیتی و رسانه‌ای را افشا خواهد کرد. باید توجه کرد مسئله به چند جوان ادمین، تقلیل پیدا نکند؛ با اینکه مباشران و گردانندگان این کانال‌ها حتماً باید مجازات شوند اما سهم تأثیر آمران و افراد پشت صحنه این کانال‌ها به‌مراتب بیشتر است.
این افراد به‌خاطر شناختی که از فضای امنیتی داشتند در لایه‌های مختلف پنهان اقدام به نشر اخبار راست و دروغ می‌کردند و امر را بر حق‌جویان نیز مشتبه می‌نمودند.
باید حق شکایت از افرادی که لطمه و آسیب اعتباری از این کانال‌ها دیده‌اند محترم شمرده شود و از این امر استقبال گردد.

برخی این کانال‌ها را آمدنیوز داخلی می‌نامند نظر شما چیست؟

تعبیر درستی است اما شاید نیاز به تکمیل و توضیح داشته باشد. امثال آمدنیوز جنگ عیان داشتند؛ ابایی از اینکه ضدانقلاب نامیده شوند نداشتند و باطل محض بودند و بعد از مدت کوتاهی لااقل جریان انقلاب، موضع خود را نسبت به آن مجموعه پیدا کرد اما امثال این کانال‌ها مصداق نفوذ و نفاق‌اند. زشتی و آسیب جرم منافقانه از مجرم و دشمن آشکار بیشتر است و قاعدتاً مجازاتش هم باید جدی‌تر باشد. چراکه این‌ها هدفمند جریان انقلاب را هدف قرار می‌دادند و دچار بدبینی و سوءظن می‌کردند. آمدنیوز علنی دشمنی می‌کرد، اینها تهمت و افترا را در لباس کانال‌های خودی و ظاهراً انقلابی در جهت منافع و تسویه‌حسابهای گروهی و شخصی منتشر می‌کردند.
اثر تخریبی و اختلاف‌افکنی بین مسئولین و مردم در این کانال‌ها در مقایسه با آمدنیوز به‌مراتب بیشتر بود. اینها گرگ در لباس میش بودند و مثال تام و تمامی برای نفوذ به‌حساب می‌آیند.

اقدام سپاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سپاه نشان داد کمافی‌السابق پاسدار حقیقی انقلاب اسلامی است و ملاحظه‌ای در برخورد با مفسدین ندارد. قطعاً دستگاه قضائی هم بدون مماشات قضاوت خواهد کرد و حکم خواهد داد. افکار عمومی سابقه قضاوت در این موارد را دارد و مقایسه می‌کند.

پشت پرده این کانال‌ها چه کسانی بودند؟

ابهامات و اما و اگرهای بسیاری در این پرونده موجود است.
بنظر می‌رسد پشت صحنه این کانال‌ها بسیار خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که تا کنون اعلام شده است. تقلیل این موضوع به دستگیری چند فعال توییتری و ادمین تلگرامی، ظلم به همه مظلومان و آسیب‌دیدگان این پرونده است و بنده فارغ از جنبه حقیقی، به‌عنوان یکی از نمایندگان ملت تا حصول نتیجه این امر را پیگیری خواهم کرد. مهمتر از برخورد قانونی شدید با این سیاه نویس ها، پیگیری و برخورد جدی و عبرت آموز با آمرانی است که نخ‌های نامرئی این شبه رسانه‌ها را در دست داشتند.

این اقدام می‌تواند یک جراحی بزرگ از یک تفکر توطئه‌آمیز و خطرناک در کشور باشد. بهتر است فعلاً به شنیده‌ها توجه نکنیم و امیدواریم درست هم نباشد چرا که به‌فرض صحت، افراد مهمی که باید حافظ آبروی مردم باشند بی‌آبرو خواهند شد. این پروژه به نظر بنده اینقدر حائز اهمیت است که درخواست دارم هیئتی از طرف دستگاه‌های عالی نظام، نظارت دقیق بر روند پیگیری آن داشته باشند. چرا که مقابله با جریان نفاق و نفوذ، گاهی افراد را به مماشات، عافیت‌طلبی و مصلحت‌سنجی‌های نابجا می‌رساند؛ از این‌رو نگرانی به انحراف رفتن اصل این اقدام شایسته که رصد و دستگیری این افراد باشد، وجود دارد.

شفافیت این موضوع و دادگاه علنی، مطالبه بسیاری از آسیب‌دیدگان این کانال‌هاست.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=156869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰