تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

وعده محسن رضایی: قیمت‌ها در آینده کنترل می‌شود

  • کد خبر : 157892
  • 11 تیر 1401 - 21:05
وعده محسن رضایی: قیمت‌ها در آینده کنترل می‌شود
، معاون اقتصادی رئیس جمهور وعده داد : آینده اقتصاد ایران پیش‌بینی پذیر می‌شود

جمهوریت – خبرگزاری صدا و سیما نوشت: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امیدواریم کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده بهتر از ماه‌های قبل شود و جلوی این افسار گسیختگی در بازار گرفته شود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در وزارت کشور با اشاره به برگزاری نخستین جلسه معاونت‌های اقتصادی استانداری استان‌ها گفت: کنترل قیمت‌ها و مدیریت بهتر و کارآمد مردمی‌سازی یارانه‌ها، استفاده درست از سند بودجه و موضوع تورم در کشور از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

وی افزود: در بودجه امسال حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است که تصمیم‌گیری و اختصاص این منابع در استان‌ها به عهده استانداران است.

رضایی تصریح کرد: امروز رونق تولید کشور نیاز به حمایت دارد و استانداران باید این وجوه را به‌طور صحیح تخصیص دهند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ سال است که تورم وارد اقتصاد ایران شده است، گفت: اقتصاد ایران یکی از اقتصادهای تورمی دنیاست که از ۱۰ سال قبل از پیروزی انقلاب تا کنون با این تورم مواجه هستیم در حالی که در این ۵۰ سال دنیا تورم ۲درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در این جلسه موضوع و مقابله با تورم از ماه‌های آینده به عنوان اولویت در دستورکار دولت مطرح شد، همچنین از استان‌ها برای تقویت تولید که می‌تواند مؤثر در کنترل تورم باشد درخواست کمک شد.

رضایی گفت: در این دولت ما از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم همان‌طور که ایران در سیاست خارجی با غرب و در برجام جدی است ظرفیت‌های سیاست خارجی دیگر ایران که در آسیا و در کشورها منطقه است باید استفاده کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهورافزود: در این جلسه استفاده از همه ظرفیت‌های سیاست خارجی، اقتصادی کشور، نیروی انسانی و ورود مردم به اقتصاد مطرح شد که بدون مشارکت مردم در اقتصاد نمی‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

آینده اقتصاد ایران پیش‌بینی پذیر می‌شود

وی ادامه داد: با آمادگی‌هایی که در ستادهای تنظیم بازار صورت گرفته امیدواریم کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده بسیار بهتر از ماه‌های اردیبهشت و خرداد شود و جلوی این افسار گسیختگی در بازار گرفته شود.

رضایی بیان کرد: اقتصاد آینده ایران اقتصاد پیش‌بینی پذیری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=157892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰