تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

برگزاری نخستین نمایشگاه گروهی “موزیکالیگرافی”

  • کد خبر : 158620
  • 21 تیر 1401 - 11:37
برگزاری نخستین نمایشگاه گروهی “موزیکالیگرافی”
در روز چهارشنبه ۲۹ تيرماه ساعت ۱۶ استاد بهمن پناهی سخنرانى خود را با عنوان "مبانى و ساختار مفهوم هنرى موزيكاليگرافى در هنر معاصر" با نمایش اسلاید در سالن سینماتِک مجموعه صبا ارائه خواهند کرد.

جمهوریت – نخستین نمایشگاه گروهی “موزیکالیگرافی” زیر نظر استاد بهمن پناهی مبدع مکتب هنری در عرصه خط و خوشنویسی معاصر و مدرس هنر مقیم فرانسه، درگالری آینه مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا (فرهنگستان هنر) افتتاح می‌شود.

به گزارش نواندیش، در این نمایشگاه برخی از آثار استاد بهمن پناهی به همراه بیش از ۵۰ اثر برگزیده از هنرآموختگان مکتب هنری “موزیکالیگرافی” از سراسر کشور، به نمایش گذارده خواهد شد.

هنرآموختگان شرکت کننده در این نمایشگاه طی دو سال گذشته، پس از یک فراخوان ملی برگزیده شدند و در یک دوره آموزشی مستمر از راه دور و چند کارگاه تخصصیِ حضوری، موفق به آفرینش آثاری با دو رویکرد “مفهومی” و “حرکتی” در چارچوب آموزه‌های مکتب هنری “موزیکالیگرافی” گردیده‌اند.

در این آثار از تکنیک‌ها، مواد و روش‌های ترکیبی برای رسیدن به فرآیندهای منطبق بر مفاهیم، زیبایی شناسی، احساس و شاعرانگی خلق اثر بهره‌گیری شده است.

این نمایشگاه باشکوه در روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ ازساعت ۱۵ الی ۱۹ با حضور استاد بهمن پناهی، اساتید و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر افتتاح خواهد شد و تا ۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

در روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ساعت ۱۶ استاد بهمن پناهی سخنرانى خود را با عنوان “مبانى و ساختار مفهوم هنرى موزیکالیگرافى در هنر معاصر” با نمایش اسلاید در سالن سینماتِک مجموعه صبا ارائه خواهند کرد.
همچنین در ساعت ۱۷:۳۰ هنرآموختگان شرکت کننده در این نمایشگاه یک اجراى گروهى زنده (پرفرمنس) با همراهى موسیقى اجرا خواهند نمود.

از علاقمندان دعوت به عمل می‌آید همه روزه بجز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برای بازدید از آثار نمایشگاه، دیدار و گفتگو با هنرمندان مکتب هنری “موزیکالیگرافی” به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک۱۲۵، مؤسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا (فرهنگستان هنر) مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=158620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰