تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

زور آزمایی پایداری با ریاست پژمانفر بر اصل ۹۰

  • کد خبر : 159068
  • 26 تیر 1401 - 10:12
زور آزمایی پایداری با ریاست پژمانفر بر اصل ۹۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر را به عنوان رییس کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند.

جمهوریت – انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ ) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد را برای ریاست کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم به صحن مجلس معرفی کرده بود و در نهایت با رای نمایندگان نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب شد.

درباره این انتخاب چند نکته قابل ذکر است:

– سال گذشته در اقدامی کم سابقه ، هیات رئیسه مجلس ، نام نصرالله پژمانفر که ریاست کمیسیون اصل نود را در سال نخست بر عهده داشت ، از لیست کاندیداهای سال دوم حذف کرد تا حسن شجاعی ریاست این کمیسیون پر اهمیت را عهده دار شود .

حسن شجاعی در یکسال گذشته بسیار پر رنگ حاضر شد و حضور و بروز رسانه ای بسیار زیادی در رسانه ها داشت. حضور مکرر وی در صداوسیما در موضوعات مهمی مانند افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی موجب اعتراض برخی نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و بعضا اعتراض در صحن علنی مجلس شد.

– نصرالله پژمانفر که در ادوار نهم ، دهم و یازدهم از مشهد به مجلس راه پیدا کرده است ، به لحاظ سیاسی عضو جبهه پایداری است. جریان پایداری که این روزها در تقابل  و رقابت با قالیباف است ، در انتخابات هیات رئیسه مجلس در خرداد ۱۴۰۱ ، مرتضی آقا تهرانی چهره شاخص این جریان در مجلس را کاندیدای ریاست کرد. پایداری ها امید داشتند تخریب ها علیه قالیباف در کنار انسجام اعضای پایداری و تردیدهای اعضای فراکسیون مستقلین بتواند صندلی ریاست مجلس را دچار لرزش کند اما در نهایت ، برآیند کلی ، ریاست مجدد قالیباف البته با ریزش مقداری از آرا بود.

پایداری ها در مجلس یازدهم توانسته اند با انسجام درونی و همراه کردن برخی دیگر از نمایندگان اصولگرا در تصویب طرح ها و لوایح مهم نقش کلیدی داشته باشند.

ریاست کمیسیون های اصل ۹۰ در کنار ریاست برخی دیگر از کمیسیون های مجلس همچون کمیسیون فرهنگی و همچنین حضور در ترکیب سایر هیات رئیسه کمیسیون های تخصصی ، جریان پایداری را قدرتمند تر از قبل کرده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=159068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰