تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

مهدی طارمی گرفتار حرفه‌ای‌گری فردوسی‌پور شد

  • کد خبر : 159335
  • 29 تیر 1401 - 8:46
مهدی طارمی گرفتار حرفه‌ای‌گری فردوسی‌پور شد
در مصاحبه اخیر طارمی با فردوسی‌پور به‌راحتی می‌توان متوجه شد که طارمی گرفتار حرفه‌ای‌گری این مجری باهوش شده و صحبت‌هایی را که در عالم حرفه‌ای فوتبال نباید در رسانه بیان می‌کرد، به‌راحتی گفت.

جمهوریت – روزنامه اطلاعات نوشت : «در مصاحبه اخیر طارمی با فردوسی‌پور به‌راحتی می‌توان متوجه شد که طارمی گرفتار حرفه‌ای‌گری این مجری باهوش شده و صحبت‌هایی را که در عالم حرفه‌ای فوتبال نباید در رسانه بیان می‌کرد، به‌راحتی گفت.»

«شکی نیست که یکی از استعدادهای چند سال اخیر فوتبال ما مهدی طارمی است که بر خلاف اکثر فوتبالیست‌های بزرگ ایرانی که معمولاً بعد از انتقال به اروپا با افت کیفی فاحشی مواجه می‌شوند، هر روز درخشان‌تر و حرفه‌ای‌تر فوتبال بازی می‌کند و تقریباً روزی نیست که خبر موفقیت این بازیکن در رسانه‌ها منعکس نشود. استعداد ذاتی و فیزیک مناسب این بازیکن در زمین فوتبال هر مدافعی را به زحمت می‌اندازد و در لیگ قهرمانان اروپا ثابت کرد بهترین مدافعان جهان هم در برابر توانایی‌های او عاجز هستند.

در دنیای حرفه‌ای فوتبال بازیکن باید علاوه بر آمادگی فنی، خود را برای تغییرات رفتاری و گفتاری خارج از زمین فوتبال و حتی زندگی شخصی آماده کند تا بتواند از گزند حواشی خاص و تأثیرگذار روی کیفیت فوتبال خود در امان باشد. ستاره‌ای مانند مهدی طارمی حتماً در کنار تمرکز روی پیشرفت فنی باید روی رفتار و گفتار خود هم تمرکز کند و هوش فوتبال خود را در خارج از زمین هم به کار ببرد.

یک بازیکن حرفه‌ای به دلیل قرارگرفتن در کانون توجه و تأثیرگذاری رفتار و گفتارش روی افکار عمومی باید به نوعی سیاستمدار هم باشد تا گرفتار حاشیه نشود. نکته‌ای که مهدی طارمی کمتر به آن دقت دارد و بدون توجه به جایگاه خودش و تأثیرگذاری حرف‌هایش روی افکار عمومی و نظم تیم ملی، راحت حرف‌هایش را در هر جایی می‌زند.

مطمئناً در داخل تیم ملی مشکلاتی وجود دارد ولی چون این تیم از تجمیع بهترین بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران تشکیل شده است، توقع این است که مشکلات درونی تیم بدون انتشار در رسانه‌ها و با تفکر حرفه‌ای رفع شود و اگر قرار باشد خبری منتشر شود، از طریق اهل فن و مجاری رسمی فدراسیون فوتبال باشد.

در ورزش مشکلات و اختلافات در بیشتر رشته‌های تیمی وجود دارد و این بازیکنان و مربیان هستند که با رفتار حرفه‌ای مشکلات را رفع می‌کنند و فقط وقتی خبر در رسانه‌ها منتشر می‌شود که نتیجه نهایی معلوم شده باشد.

چند ماه قبل، اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال در مصاحبه‌ای که خودش هم بعداً آن را تکذیب کرد ظاهراً گفته بود: «بازیکنان تیم ملی ایران تاکتیک پذیر نیستند.» بلافاصله مهدی طارمی بدون اینکه از صحت و سقم صحبت‌های اسکوچیچ مطلع باشد یا منتظر عکس‌العمل افکار عمومی باشد، در فضای مجازی به این حرف اسکوچیچ اعتراض کرد و حواشی زیادی در حساس‌ترین بازه زمانی مسابقات مقدماتی جام جهانی ایجاد کرد.

این نوع رفتار طارمی فقط در سطح ملی نیست و در لیگ پرتغال هم وقتی یکی از کانال‌های هواداری باشگاه بنفیکا به پنالتی‌گرفتن‌های طارمی اعتراض کرد، تا آخر فصل بعد از زدن هر گل در حین بازی و حتی در جشن قهرمانی پورتو دست خود را برای هوادارن تیم بنفیکا به نشانه سکوت جلوی دهان برد. این حرکت شاید یک بار برای ثابت‌کردن نادرستی ادعای تیم رقیب قابل قبول باشد ولی تکرار چندباره آن نشان از ناآشنایی بازیکن به رفتار حرفه‌ای است و شاید یکی از دلایلی که همبازی‌های طارمی در تیم پرتو در فصل نقل و انتقالات به تیم‌های بزرگ‌تر رفتند ولی او همچنان در این تیم ماند، همین رفتار غیر حرفه‌ای باشد، زیرا تیم‌های بزرگ تحمل حاشیه‌سازی آن هم از سوی بازیکن خود را ندارند.

در مصاحبه اخیر طارمی با فردوسی‌پور به‌راحتی می‌توان متوجه شد که طارمی گرفتار حرفه‌ای‌گری این مجری باهوش شده و صحبت‌هایی را که در عالم حرفه‌ای فوتبال نباید در رسانه بیان می‌کرد، به‌راحتی گفت.

بازیکن حرفه‌ای برای آرامش تیم، آن هم تیمی که در آستانه حضور در جام جهانی قرار دارد، نباید در مورد سرمربی تیم اظهار نظر یا انتقاد کند؛ هر چند که این انتقاد درست باشد.

وحید امیری با اینکه هنوز در لیگ داخل بازی می‌کند و تجربه حرفه‌ای طارمی را هم ندارد، در اوج انتشار اخبار ناامیدکننده از تفرقه بین بازیکنان تیم ملی، با یک متن مثبت در صفحه شخصی خود آب روی آتش ریخت و آرامش را تا حدود زیادی به تیم ملی بازگرداند.

مهدی طارمی یک بار در تیم ملی این تجربه را داشته است که علیرغم خط‌خوردن از ترکیب، باز هم تیم ملی در دو بازی حساس نتیجه گرفت و صعود خود را به جام جهانی حتمی کرد. فوتبال ورزش تیمی است و تیم در هر صورت به راه خود ادامه می‌دهد. پس چه بهتر که با تمام قوا و با آرامش و کمک همه، این مسیر طی شود.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=159335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰