تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
7

مناف هاشمی مدیرعامل جدید مترو؛ مردی برای تمام فصول

  • کد خبر : 159987
  • 10 مرداد 1401 - 8:27
مناف هاشمی مدیرعامل جدید مترو؛ مردی برای تمام فصول
سید مناف هاشمی زادهٔ لمرد هزارجریب، بهشهر دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است.

جمهوریت حدیث روشنی ، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حکمی مناف هاشمی را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران منصوب کرده است.

این حکم پس از چند روز مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته و بحث برانگیز شده است. تلاقی این حکم با سیل‌های اخیر در کشور نیز از اتفاقات جال توجه بود.

سید مناف هاشمی در دولت حسن روحانی استاندار گلستان بود اما اوایل سال ۹۸ و در پی سیل مهیب استان گلستان با حکم اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی از کار برکنار شد. علت این برکناری غیبت او در اوج بحران سیل بود. هاشمی آن زمان در سفر خارج از کشور به سر می‌برد که این امر واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

پس از آن، پیروز حناچی شهردار اصلاح طلب تهران در حکمی، مناف هاشمی را به سمت مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع مالی پایدار منصوب می‌کند. که این حکم حناچی هم انتقادات زیادی را در پی داشت.

حالا با وجود تغییرات گسترده در سیستم مدیریتی کشور و به ویژه شهرداری تهران، این بار علیرضا زاکانی شهردار اصولگرای تهران مناف هاشمی را با این پیشینه به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو منصوب کرده است.

 

سید مناف هاشمی؛ معاون قالیباف بوده ، در زمان روحانی ابتدا معاون توسعه وزارت ورزش و سپس استاندار گلستان شد، در زمان سیل گلستان، کانادا بود و توسط جهانگیری برکنار شد، بعد معاون حناچی شد. زاکانی هم ابتدا او را مشاور و بعد به ریاست شرکت مترو منصوبش کرد. باید دید سید مناف هاشمی چه ویژگی های برجسته ای دارد که در همه این مناصب با افرادی با سلایق متفاوت و گاه متضاد ، مقبول واقع می شود.

با همه این اوصاف او را می توان مردی برای تمام فصول دانست.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=159987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰