تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

برخی خانم‌ها بعد از اداره چادرشان را جمع می‌کنند

  • کد خبر : 160144
  • 10 مرداد 1401 - 23:59
برخی خانم‌ها بعد از اداره چادرشان را جمع می‌کنند
اقدامات محدودیت زا را تندروهای اصولگرا سال ۹۶ در مشهد آغاز کردند

جمهوریت – منیبان نوشت: شهربانو امانی عضو حزب کارگزاران سازندگی مشهد گفت: یک روز که با اتوبوس تردد می‌کردم متوجه شدم خانم هایی که نشان می‌داد اداری هستند چادرهای خود را در ایستگاه اتوبوس تا می‌کردند و در کیف‌های خود می‌گذاشتند.

شهربانو امانی، عضو حزب کارگزاران سازندگی و چهره سیاسی اصلاح طلب،در رابطه با اقدامات سلبی و محدودیت زا اظهار کرد: بخش تند روی جناح اصولگرا یعنی جبهه پایداری و.. از سال ۹۶ در مشهد این گونه اقدامات سلبی را آغاز کرده بودند و برای مخالفت با دولت دوم آقای روحانی تدارک دیده بودند، در آن زمان سال دوم مجلس دهم بود و گفتند تا دولت را به‌دست بگیریم کمی صبر و حوصله کنید. گفته شد شهرداری باتلاق شورا است و… تخریب اصلاحات و مشی آنها از همان زمان آغاز شده بود.

او افزود: وقتی دولت دوم روحانی تشکیل شد دست آقای رئیسی آنقدر باز نبود و حتی در مشهد هم نمی‌توانستند چنین اقداماتی را به راحتی تدارک ببیند البته امروز هم که دولت دست رئیسی است می‌بینیم که اعضای ستاد و حامیان او بیشتر از مشهد هستند و این شهر همیشه برای این طیف مهم بوده است. امروز می‌بینیم که ارکان دولت و هیات وزیران شاید آدم هایی خوب باشند ولی مدیران خوبی نیستند این افراد دولت را در شرایط سختی قرار داده اند. از منظر کاهش سرمایه اجتماعی می‌بینیم ۵۲ درصد از مردم کشور اصلا در انتخابات شرکت نکرده‌اند. علاوه بر این بسیاری از صاحب نظران عقیده دارند حلقه چهارم و پنجم تیم احمدی نژاد در دولت آقای رئیسی به کار گرفته شده‌اند.

امانی با اشاره به حکومت یکدست فعلی و تاثیر آن در نارضایتی‌های اخیر گفت: تجربه کشورداری و تاریخ ایران به خوبی نشان می‌دهد که یک دستی حداکثری سیستم در کشور کاری از پیش نخواهد بود و نمی‌تواند در حل مسائل بر زمین مانده موثر باشد. این گروه برای حفظ قشر حامی و هوادار خود پول پاشی می‌کنند؛ از جمله پول پاشی در هیات‌های عزاداری که پیش از این توسط خود مردم انجام می‌شد اما امروز می‌بینیم که حتی می خواهند هیات‌های عزاداری را هم دولتی کنند.

او افزود: اقدامات سلبی و ایجاد محدودیت برای ملت، کار تندروهاست و بخش تندرو جبهه پایداری طرفداری ندارد و در جامعه منفور است اما همین بخش تندرو وقتی تریبون‌ها را در اختیار دارند، صدای آنها بلند و شنیده می‌شود با این حال حتی اعضای خانواده خودشان و جوانان و فرزندانشان چنین عملکردی را قبول ندارند، در نتیجه مجبورند آمارسازی کنند و قسم حضرت عباس بخورند ولی دم خروس بالاخره بیرون می‌زند. روش و منش این طیف بلند کردن صداها و خشن کردن رفتارها است. مردم سعی می‌کنند مدارا کنند ولی آستانه تحمل مردم بسیار پایین آمده است. این طیف اگر تا دیروز در سیستم دوگانگی را تقویت می‌کرد امروز می‌خواهد این شیوه را در بین مردم تسری بدهد و به متن جامعه بکشاند.

او با اشاره به اینکه گرانی‌ها به فشارهای اجتماعی اضافه شده و ادامه دارد، اظهار کرد: آقای رئیسی می‌گوید بسیاری از گرانی‌ها را برای سال ۱۴۰۲ نگه داشته‌ایم. معمولا رئیس دولت سعی می‌کند مردم را امیدوار کند چون از نظر قانون اساسی وظیفه اجرایی کردن قانون اساسی بر عهده رئیس دولت است. این ضعف بزرگی در سیستم است که در زمان انتخابات وعده می‌دهند و این ضعف حتی با جابه‌جا شدن افراد بر طرف نشده است. معمولا روسای دولت می‌گویند سال آینده تورم را کم می‌کنیم و سال آینده بیکاری را کمتر می‌کنیم و مردم را امیدوار می‌کنند در صورتی که آقای رئیسی این نگرانی و بی‌برنامه گی را کاملا مشهود و شفاف می‌کند و مشخص است که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و آینده بسیار نگران‌کننده است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اظهارات مرعشی درمورد گرانی‌های پیش‌بینی شده در سال آینده ادامه داد: دبیر کل حزب کارگزاران در حوزه اقتصاد صاحب نظر است و هشدار داده است که احتمال تورم سه رقمی برای کشور نگران‌ کننده است. اگر اصولگرایان و اعضای کابینه و حامیان آقای احمدی نژاد در دولت دوم او سعی می‌کردند خود را از این جریان جدا کنند و اعلام برائت کنند، می‌بینیم که این اتفاقات سرعت می‌گیرد و جاده یک طرفه یک دستی در حاکمیت شکست خورده است. اما این برنامه را به مردم تحمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=160144

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰