تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

انبارلویی: شکست‌دولت رئیسی توهمی بیش نیست

  • کد خبر : 160164
  • 11 مرداد 1401 - 10:09
انبارلویی: شکست‌دولت رئیسی توهمی بیش نیست
مسئولان این دولت به هر هدفی که اراده کرده اند، رسیده اند

جمهوریتنامه نیوز نوشت : عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مسئولان این دولت در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله کنار مردم بودند و پرهیز داشتند که بحران را از پشت میز مدیریت کنند بنابراین این دولت به همه اهداف خودش رسیده است.

سیدابراهیم رئیسی سال گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری وعده کرده بود که با مدیریت کارآمد، تورم را نصف و سپس تک رقمی می کند، معیشت مردم و اقتصاد کشور را مستقل از مذاکرات بهبود می بخشد، تحریم ها را با دور زدن خنثی و با مذاکرات لغو می کند و سالی یک میلیون مسکن و فرصت شغلی جدید به جامعه عرضه می دارد اما در سالگرد آغاز ریاست جمهوری اش آمارها عکس آنچه را وعده کرده بود، نشان می دهند. تورم رکورد زد، اقتصاد ایران نحیف تر شد، مذاکرات در بن بست قرار گرفت. مسکن و اشتغال نیز در وضعیت منفی سیر می کنند. منتقدان دولت سیزدهم ضمن یادآوری شعارها و وعده های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، این دولت را دولت شکست‌ها می نامند.

کاظم انبارلویی در واکنش به منتقدان که این دولت را دولت شعارهای شکست‌ خورده می نامند، گفت: بیان اینکه این دولت شکست خورده و به اهدافش نرسیده، تورهمی بیش نیست و فقط در ذهن کسانی است که آرزو دارند مملکت را تسلیم آمریکا کنند.

وی افزود: دولت آقای روحانی با وجودی که می دید روند مذاکرات به خسارت محض رسیده، نفت نمی فروخت چون می گفت «FATF باید تصویب شود»؛ مطالبات مردم را پاسخ نمی داد، می گفت «با مشکل اداره کشور مواجه ایم، باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و برای نیل به این مقصود نیز راهی نیست جز آنکه با آمریکا و اروپا بسازیم»؛ این رویکرد بن بستی در روابط جمهوری اسلامی با دنیا ایجاد کرده بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار با بیان اینکه دولت روحانی کلی امتیاز به آمریکا و اروپا داد به این امید که تحریم ها لغو شود اما نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه دو برابر نیز شد، کرد: دولت آقای رئیسی ضمن آنکه کرکره مذاکرات را پایین نکشید، توسعه روابط با بسیاری کشورهای دنیا از جمله چین، روسیه، هند و همسایگان ایران را در دستورکار قرار داد و گشایشی در حوزه روابط خارجی به وجود آورد. از طرفی در جریان مذاکرات مشخص شد آمریکایی ها نه تنها امتیاز نمی دهند بلکه می خواستند امتیازهای جدیدی بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: دولت سیزدهم توانست بسیاری از بدهی های دولت گذشته را پرداخت و توازنی در پرداخت ها و دریافت ها ایجاد کند. همچنین امروز ایران به طور متوسط یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت می فروشد و پول آن را هم نقد می گیرد که این مسئله در حل مشکلات مردم بسیار موثر واقع شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: مسئولان این دولت در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله کنار مردم بودند و پرهیز داشتند که بحران را از پشت میز مدیریت کنند بنابراین این دولت به همه اهداف خودش رسیده است. در حوزه مسکن هم اقداماتی انجام شد اما مشکلاتی وجود دارد که هم اکنون مسئولان در حال حل آنها هستند. در مجموع فکر نمی کنم مسئولان این دولت اراده ای برای رسیدن به هدفی کرده باشند اما به آن هدف نرسیده باشند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=160164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰