تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

مربی‌ سجاد غریبی : او هالک نیست/ بر مى گردیم!

  • کد خبر : 160463
  • 15 مرداد 1401 - 21:59
مربی‌ سجاد غریبی : او هالک نیست/ بر مى گردیم!
بسیاری از کاربران لقب هالک فیک به غریبی دادند و معتقد بودند پیش از این فریب تبلیغات فضای مجازی را در مورد آن خورده‌اند.

جمهوریت – یکی از پر بازدیدترین و پر بحث‌ترین مباحث فضای مجازی در هفته گذشته مربوط به شکست سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی در یک مسابقه رزمی بین المللی بود. مسابقه‌ای که نشان داد این ورزشکار تازه کار ایرانی هنوز به سطح حرفه‌ای نرسیده و بیش از آنکه در در ورزش موفق باشد، در فضای مجازی مطرح شده است.

فضایی که نشان داده در بسیاری از موارد این‌چنینی فاصله زیادی با واقعیت دارد و تصویر درستی از افراد را نشان نمی‌دهد.

پس از ماجرای بحث برانگیز مسابقه غریبی با مارتین(مبارز اروپایی) که حواشی زیادی به همراه داشت، این بار نیز شکست بد سجاد غریبی در مسابقه هفته گذشته باعث شد بسیاری از کاربران در فضای مجازی و برخی از ورزشکاران حرفه‌ای واکنش‌های منفی به این رویداد نشان دهند.

بسیاری از کاربران لقب هالک فیک به غریبی دادند و معتقد بودند پیش از این فریب تبلیغات فضای مجازی را در مورد آن خورده‌اند.

یکی از افرادی که پس از مسابقه اخیر غریبی واکنش جالبی نشان داد حمزه مرادیان مربی جدید سجاد غریبی بود.

حمزه مرادیان که از ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای کشور است، تنها از چند هفته پیش کار خود را به عنوان مربی سجاد غریبی شروع کرده، وی معتقد است نه تنها لقب هالک از روی سجاد غریبی باید برداشته شود، بلکه او باید از جو غیر واقعی فضای مجازی دور شده و برای موفقیت، به دور از حواشی تلاش کند.

این مربی که اصالتا اهل لرستان است، اعتقاد دارد سجاد غریبی پیش از این مسیر مناسبی را در فضای مجازی طی نکرده و از این پس به دنبال اصلاح روند گذشته با تکیه بر واقعیات است.

در همین راستا با مرادیان گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه آمده است.

شما از ورزشکاران لرستانی هستید که سال‌ها در ورزش‌های رزمی فعالیت موفق داشتید. برای معرفی به مخاطبان ما یک بیوگرافی از خودتون داشته باشید؟

حمزه مرادیان، متولد ۱۳۶۴ در شهرستان کوهدشت لرستان هستم، در یک خانواده ورزشی که ۲ برادرم در رشته کیک بوکسینگ فعالیت داشتند، به دنیا آمده و از ۷ سالگی زیر نظر برادر بزرگترم( شیرزاد مرادیان) که مربی من نیز بود، فعالیت در رشته کیک بوکسینگ را شروع کردم.

از ۸ سالگی نیز در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم و روز به روز علاقه‌ام به این رشته بیشتر شد.

از چه سالی وارد دنیای حرفه‌ای ورزش شدید. مقام‌هایی را که طی این مدت کسب کرده‌اید را عنوان کنید؟

در ۲۵ سالگی وارد دنیای حرفه‌ای ورزش شدم، نخستین اعزامم در تیم ملی ساواته به مسابقات جهانی صربستان بود که به عنوان کاپیتان تیم ملی ساواته ایران نیز انتخاب شدم.

در مسابقات جهانی ساواته دارای سه مدال طلای جهانی کیک بوکسینگ، دارای یک مدال طلا و یک نقره و دو برنز جهانی ساواته، پنج مدال طلای آسیایی و قهرمان چندین دوره مسابقات بین المللی و حرفه‌ای جهان در کشورهای مختلف هستم.

از چه سالی مربی‌گری را شروع کردید؟

از سال ۸۲ فعالیت خودم را به عنوان مربی آغاز کردم.

به عنوان یک ورزشکار و مربی حرفه‌ای، چه مسیرهایی برای موفقیت ورزشکاران وجود دارد و چه عواملی مانع از طی کردن مسیر حرفه‌ای شدن می‌شود.

مربی نقش بسزایی در علاقه و راهنمایی یک ورزشکار دارد، به ویژه اگر مربی خود مسیر قهرمانی را طی کرده باشد، الگوی ورزشکار نیز می‌شود و از این‌رو مسیر درست یعنی از استانی و کشوری و مسابقات انتخابی تیم ملی را تجربه می‌کند.

و اینکه از فضای مجازی باید دور شود، کمااینکه می‌بینید قهرمان‌های بزرگ ایران در صفحات خود خیلی فعال نیستند، یک ورزشکار در مسیر قهرمانی بیشتر از آن‌که تمرین داشته باشد، به هدفش فکر کرده و به دنبال حاشیه و فضای مجازی نمی‌رود.

پس از نظر شما فضای مجازی می‌تواند برای پیشرفت و روند حرفه‌ای شدن یک ورزشکار آسیب‌زننده باشد؟

به اعتقاد من فضای مجازی هیچ‌گاه موجب پیشرفت یک ورزشکار نمی‌شود، چه‌بسا موجب از بین رفتن اعتماد به نفس فرد نیز شود.

شما اخیرا قبول کردید که به عنوان مربی سجاد غریبی که در فضای مجازی معروف به هالک بود، کار کنید. چطور وارد این حوزه شده و این کار را قبول کردید؟

من به عنوان یک مربی وظیفه دارم که به انسان‌ها کمک کنم، همچنان‌که اگر شخصی راه اشتباه را رفته باشد، من با تمام وجود به او کمک می‌کنم.

مدیر برنامه سجاد غریبی قبل از رویارویی با مارتین به باشگاه من آمد و درخواست کرد که مربی سجاد شوم، در وهله نخست چون سجاد را نمی‌شناختم، به توافق نرسیدیم.

بعد از چند ماه دوباره با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت و بعد از ملاقات سجاد متوجه شدم که پسر فوق العاده با اخلاق و با ادبی است، برخلاف تظاهر و ذهنیتی که داشتم، و وقتی که فهمیدم راه را اشتباه رفته، واقعا دوست داشتم کمکش کنم.

شما یک ورزشکار حرفه‌ای بودید و به تبع در حوزه مربی‌گری نیز حرفه‌ای هستید، این موضوع باعث نشد در قبول مربی‌گری کسی که پیش از این سابقه ورزش حرفه‌ای نداشته، مردد شوید؟

سجاد فوق العاده پسر با استعدادی است، برای من جالب بود که آنقدر استعداد دارد ولی به خاطر یک سری مسائل مالی برای حضور در تهران و شرایط تمرین کردن زمان را از دست داد و تایم کوتاه شد و در واقع من نتوانستم زمان زیادی را به او آموزش بدهم.

به عنوان شخصی که سال‌ها در سطح اول ورزش‌های رزمی کسب مقام کردید، بعد از شکست اخیر و عجیب سجاد غریبی که با واکنش‌های منفی بسیاری از مردم و حتی ورزشکاران حرفه‌ای همراه بود، چه حس و حالی داشتید و برخورد شما با این اتفاق‌ها چگونه است؟

من در تمام مسیر قهرمانی هیچ‌وقت باعث نشده بودم که کسی به من توهین کند و پیغامی که همیشه دریافت می‌کردم پیام‌های مثبت و پر از انگیزه و محبت بود.

بعد از شکست سجاد بسیاری به صفحه اینستاگرام من آمده و پیغام‌ها و کامنت‌هایی با لحن بد و توهین‌آمیز را بارگزاری کردند.

آن شب را تا صبح بیدار ماندم، چرا که تا به حال این‌گونه با من رفتار نشده بود، به قدری روحیه‌ام را باخته بودم که سجاد متوجه شد و از من خواست که کامنت و پیغام‌ها را نخوانم، ضمن اینکه تا جایی که امکان داشت، سعی کردم واقعیت‌ها را برای مردم توضیح دهم.

به عنوان مربی سجاد غریبی، چرا چنین اتفاقی برای این ورزشکار افتاد، آیا به سطح آمادگی وی برمی‌گردد یا اینکه دلایل دیگری داشت؟

پس از اینکه قرار شد با سجاد کار کنم، متوجه شدم که منیجر این ورزشکار که خودش ورزشکار نبود، ۶ ماه قبل قراردادی با سازمان بورس در دبی بسته که سجاد مسابقه دهد.

پس از آشنایی، خیلی تلاش کردم که مسابقه را لغو کنم، چرا که به اعتقاد من سجاد آمادگی لازم برای شرکت در چنین رویدادی را نداشت، اما متوجه شدم که قرارداد سنگینی بسته شده که اگر لغو شود باید جریمه چندین برابری را پرداخت کنند، به این معنی که حضور و باخت سجاد در مسابقه ارزش بیشتری از لغو برنامه داشت.

دو هفته باقی مانده بود تا مسابقه سجاد و پس از بررسی‌ها متوجه شدم حریف سجاد نیز بیش از آنکه مسیر حرفه‌ای شدن ورزش را طی کند، بیشتر در فضای مجازی زورآزمایی می‌کند.

کنترل هورمون های چاقی تنها بایک دمنوش گیاهی+تضمینی

به ناچار سجاد باید در مسابقه شرکت می‌کرد و از این‌رو در ۲ هفته باقی مانده تا مسابقات، تمرین‌ها را شروع کردیم، سجاد به معنای واقعی در رشته ورزشی شرکت‌کننده، صفر بود.

تمام تلاشم را کردم که در این مدت کوتاه سجاد پیروز میدان شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و بدیهی است در چنین زمانی نمی‌توان توقع موفقیت داشت.

به نظر شما این همه تبلیغ رسانه‌ای برای کسی که تاکنون سابقه ورزشی نداشته، درست بود؟

وقتی با سجاد آشنا شدم، در صحبت‌های اولیه وقتی پرسیدم که چرا تا به حال نزد مربی حرفه‌ای نرفته، در جواب می‌گفت که فکر کردم این راهی که رفته‌ام و باعث شده این تعداد فالوئر به پیج من اضافه شود، راه درستی بوده و آدم‌هایی که توهین می‌کنند، حسود هستند چرا که پیشرفت من را نداشته‌اند.

اخیرا کلیپی از شما منتشر شده که از حواشی مجازی انتقاد داشتید که حتی خطاب به دنبال‌کنندگان سجاد نیز گفته‌اید که چرا یک هالک مجازی را دنبال می‌کنید. به نظر شما این میل به معروف شدن در فضای مجازی از کجا نشات می‌گیرد؟

گاهی فضای مجازی به‌گونه‌ای انسان‌ها را به بیراهه می‌کشاند و اعتماد به نفس وی را می‌گیرد.

سعی کردم که سجاد را به شخص واقعی تبدیل کنم، با اینکه اصلا لایو نگرفته بودم، اما تصمیم گرفتم شخصیت واقعی سجاد را از این طریق به مردم نشان دهم تا کمتر توهین کنند، چرا که تشویق همین دنبال‌کننده‌ها موجب شده بود که سجاد گمان کند راه را درسته رفته و آن را ادامه دهد.

با توجه به حواشی ایجاد شده برای سجاد غریبی، شما به عنوان یک مربی ورزش‌های رزمی چه برنامه‌ای برای دورشدن این ورزشکار از حاشیه و عبور از این گردنه سخت دارید؟

در کشور ما و دیگر کشورها برای رشته‌های همچون کیک بوکسینگ، مسابقات آزاد با هزینه شخصی برگزار می‌شود، اما سجاد از آن دسته ورزش‌کارانی بود که در فضای مجازی دیده شده و همین برایش آسیب بود.

سعی کردم پس از این مسابقه سجاد را آگاه کنم، اگرچه میل به پذیرش آگاهی در سجاد نیز شکل گرفته و پی به مسیر غلطش برده بود.

در نخستین مرحله اقدام به حذف عکس‌ها از صفحه مجازی سجاد کردیم، لقب هالک را از اینستاگرامش پاک کردیم، به گفته سجاد، خارجی‌ها به وی چنین لقبی را داده بودند.

اکنون شخصیت سجاد واقعی شده و پشیمان است، قرار شد که بدون هماهنگی هیچ مسابقه‌ای را شرکت نکند و در کلاس‌های آموزشی و حداقل ۲ سال در باشگاه و بدور از حاشیه در فضای مجازی، تمرین کند و تنها به هدف و راهش فکر نماید.

خودش پذیرفته که راه حرفه‌ای شدن را طی کند و به همه ثابت کند که آدم بدی نیست، من نیز همراهش خواهم بود و امیدوارم که دیگر اذیت

سجاد پسر فوق‌العاده با ادب است، تشنه آموزش بوده و از اشتباهات گذشته درس گرفته است، مردم نیز کمک و تشویقش کنند، چرا که آدم سابق نیست و قول داده هیچ پست حاشیه‌ای بارگذاری نکند.

مردم به من بارها گفته‌اند از سجاد دور شو، چرا که ورزشکار حرفه‌ای هستی و ممکن است این همکاری آسیب‌زننده باشد، اما مگر نه اینکه وظیفه یک قهرمان کمک به کسی است که اشتباهش را پذیرفته و خواهان حمایت است.

امیدوارم مردم من و سجاد را بیشتر حمایت و تشویق کنند تا بتوانیم پر انرژی کار را ادامه دهیم و برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=160463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰