تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

چرا امام هیچ‌وقت مداحان را به حضور نپذیرفت؟

  • کد خبر : 160917
  • 21 مرداد 1401 - 10:32
چرا امام هیچ‌وقت مداحان را به حضور نپذیرفت؟
 الان گروهی بالا آمده‌اند که ارتباط با دین دارند ولی تفقه در دین ندارند و در جامعه مبسوط الید و تأثیرگذار هم هستند.

جمهوریت – ایرنا نوشت : یک استاد حوزه علمیه قم معتقد است اگر در جامعه‌ای کسانی که به‌صورت ظاهری و شعاری از دین استفاده می‌کنند، صدایشان بلند است و تأثیرگذار و محترم هم هستند، این جامعه در مسیر ضد تفقه پیش می‌رود و وضع آن خطرناک است.

آیت‌الله محمد سروش‌محلاتی گفت:

مرحوم آیت‌الله توسلی که در دفتر حضرت امام (ره) بودند می‌فرمودند طی این ده سالی که امام (ره) در رأس بودند گروه‌های مختلف و اصناف مختلفی با امام دیدار کردند. دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران و حتی ورزشکاران هم خدمت امام رسیدند، فقط یک گروه وقتی آمدند اجازه بگیرند امام (ره) اجازه نداد و به آقای توسلی گفته بودند این‌ها نیایند و آن گروه، مداحان بودند[جز یک روضه‌خوان با اخلاص قدیمی و سنتی که مرحوم کوثری بود] .

الان گروهی بالا آمده‌اند که ارتباط با دین دارند ولی تفقه در دین ندارند و در جامعه مبسوط الید و تأثیرگذار هم هستند. بودجه‌های کلانی برای توسعه کار خودشان می‌گیرند و این‌ها ابزارهایی هستند که در مواقعی که مورد نیاز است استفاده‌هایی از این‌ها صورت بگیرد. در رسانه‌های ما، علمای بزرگ کمترین سهم را دارند و بیشترین سهم مال کسانی است که به جنبه‌های ظاهری دین می‌پردازند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=160917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰