تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

آمار عجیب دانشجویان عراقی و افغانستانی دانشگاه تهران

  • کد خبر : 161592
  • 29 مرداد 1401 - 16:47
آمار عجیب دانشجویان عراقی و افغانستانی دانشگاه تهران
رییس دانشگاه تهران از برنامه های این دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی سخن گفت.

جمهوریت – سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه چقدر دانشجوی خارجی جذب دانشگاه تهران می شود گفت: دیپلماسی علمی یکی از بحث هایی است که مفصل آن را دنبال می کنیم. در دانشگاه تهران ۸۶۸ دانشجوی خارجی داریم که عمدتا از کشورهای افغانستان و بعد عراق هستند. این رقم در مقایسه با ظرفیت هایی که دانشگاه تهران دارد خیلی خیلی کم است.

وی گفت: در حوزه بین الملل هدف گذاری کردیم سالیانه ۲ هزار دانشجو را از خارج از کشور جذب کنیم. نشست های خوبی با مقامات عراقی داشتیم و یکی از فرصت های جذب دانشجو کشور عراق است و به مرور زمان این فرصت مثل بسیاری از فرصت های سیاسی ‌و اقتصادی دیگری که داشتیم دارد از دست می رود.

رییس دانشگاه تهران در ادامه افزود: نشست هایی هم در داخل و هم در کشور عراق داشتیم. امیدواریم به زودی شاهد حضور حجم بالایی از دانشجویان خارجی در داخل کشور باشیم.

او با اشاره به اینکه بخش های داخلی دانشگاه تهران برای جذب دانشجوی خارجی با هم هماهنگ نیستند گفت: برای مثال موسسه دهخدا طی ۶ سال فقط به ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی زبان فارسی آموخته است که اصلا قابل قبول نیست.

وی در خصوص مهاجرت نخبگان به خارج از کشور گفت: نگهداشت نخبه ها مورد تاکید رهبری هم هست. گردش نخبه در همه جای دنیا مرسوم است؛ ولی اینکه دائما بخواهیم خروجی داشته باشیم، درست نیست. باید مهاجرت معکوس شکل بگیرد. برای این افراد باید منابع و امکانات لازم فراهم شود. جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی، در دستور کار دانشگاه تهران است و از این موضوع استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=161592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰