تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با جمهوریت:

جریان آقای جلیلی چرا همیشه کنار گود شعار می‌دهد/ بدون اتصال به بیت‌المال در تامین نان شب‌ می‌مانند/به دولت چسبیدند و نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود و علیه مذاکره شعار می‌دهند/ ارقام حقوق بازنشستگان مایه خجالت است

  • کد خبر : 161673
  • 30 مرداد 1401 - 11:38
جریان آقای جلیلی چرا همیشه کنار گود شعار می‌دهد/ بدون اتصال به بیت‌المال در تامین نان شب‌ می‌مانند/به دولت چسبیدند و نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود و علیه مذاکره شعار می‌دهند/ ارقام حقوق بازنشستگان مایه خجالت است
نفس‌شان‌ از جای گرم در می‌آید، آدم‌های خودشان را در دولت استخدام کردند حالا می‌گویند مذاکره نکنید.

جمهوریت ، سیما پروانه گهرمسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره موضوع مذاکرات برای احیاء برجام و تلاش برای این موضوع گفت: من معتقدم باید این مساله را به نتیجه برسانند و جمع بندی کنند، ما باید در مسائل مورد اختلاف صحبت و مذاکره کنیم.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با تاکید بر این که«نماینده‌ای که از جانب ما برای صحبت می‌رود باید کارشناس این کار باشد»، افزود: تیمی که برای مذاکره می‌رود، باید تجربه مذاکره داشته باشد، باید افرادی انتخاب و اعزام شوند که علم و تجربه و فوت و فن این کار را بلد باشند، این که هر کسی بگوید من بهتر بلدم ساده است اما نتیجه نشان داد چه کسی بهتر بلد بود.

آنها که به دنبال تغییر دولت و پاره‌کردن برجام بودند، چرا امروز برای سفره مردم کاری نمی‌کنند؟!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فشار برخی جریان‌ها و چهره‌های سیاسی از جمله چهره‌های منتسب به سعید جلیلی بر دولت رییسی مبنی بر این که «نباید مذاکره‌ای صورت بگیرد»، گفت: این آقایان اعم از جریان آقای جلیلی و بقیه برادران بیایند مشکلات مردم را حل کنند، مگر همین‌ها نبودند که می‌گفتند برجام را پاره و سفره مردم را رنگین کنیم، این عزیزان که اسم می برید چرا مشکل اقتصاد مردم را حل نمی‌کنند؟!

بیشتر بخوانید:

وی افزود: این‌ها را ول کنید نمی توانند نان شب‌شان را تامین کنند، اما حالا به یک جایی از پول بیت‌المال وصل شدند و نشسته‌اند و می‌گویند مهارت کشور داری و کسب درآمد بدون مذاکره چگونه است.

برخی چهره‌های سیاسی مخالف مذاکره مانع کار دولت رییسی هستند

پزشکیان درباره این جریان سیاسی تاکید کرد:  بسیاری از افراد همین جریان‌ها را اگر به حال خود رها کنید نمی توانند یک کار تولیدی کوچک در این مملکت راه بیاندازند، مگر نمی‌گویند برجام و ارتباط با دنیا لازم نیست، خب بیایند سفره مردم را تنهایی تامین کنند؟ چرا سال‌هاست کنار گود شعار می دهند؟

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: مگر همین‌ها نبودند می‌گفتند دولت اگر تغییر کند، نیازی به احیای برجام نیست و با تحریم و همین وضع می توان اقتصاد را شکوفا کرد، پس چه شد؟ یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشت، تورم بدتر شد، مشکلات بیشتر شد، این جریان حتی نمی‌گذارد آقای رییسی کارش را درست انجام دهد.

نایب رییس مجلس دهم تاکید کرد: این جریان سیاسی نفس‌اش از جای گرم در می‌آید، خودشان را به دولت چسبانده اند، آدم‌های خودشان را در دولت استخدام کردند حالا می گویند مذاکره نکنید، این ها بدون اتصال‌هایی که به بیت‌المال دارند در تامین نان شب شان هم می‌مانند.

هیچ ملتی منزوی در طول تاریخ رشد نکرده است

پزشکیان درباره اهمیت ارتباط و تعامل با دنیا گفت: امکان ندارد در هیچ زمانی از تاریخ بتوان با قطع ارتباط با دنیا، کار پیش برد، هیچ ملتی در انزوا در طول تاریخ رشد نکرده است.

وی ادامه داد: این آقایان مدافع قطع ارتباط، نمونه‌ای را بیاورند تا اثبات راه‌شان باشد.

نمی شود هر کسی مخالف ما حرف زد بگوییم ضدانقلاب است

نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از رویکرد مخالف مذاکرات با غرب گفت:  کشورهایی توسعه پیدا کردند که در تعامل با دنیا بودند و از شکست‌های کشورهای دیگر دنیا درس گرفتند و توانستند راه های مناسب را پیدا کنند‌.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم همچنین خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد مرتب شعارهای تند در داخل و خارج کشور بدهیم و هرکسی خلاف نظر ما حرف زد برچسب ضدانقلاب بزنیم، همین می‌شود.

آدم از خواندن اخبار حقوق بازنشستگان شرم می کند چه رسد که در این کشور زندگی کند

پزشکیان با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم در جامعه ادامه داد: این وضعیت اقتصادی برازنده کشور ما است؟ این روند برای بازنشستگان در شان آن‌ها است؟ سردارها و سرلشکرها و سرتیپ هایی که در زمان جنگ سینه سپر کردند برای این کشور حالا باید به دنبال کمی افزایش برای حقوق بازنشستگی‌شان باشند؟

وی خاطرنشان کرد: آدم شرم می کند این اخبار را بخواند چه رسد به این که در این کشور زندگی کند، همین بازنشستگان بودند پشت انقلاب و جلوی صدام ایستادند، حالا همان سرلشکر و فرمانده با حقوق بازنشستگی نمی‌تواند تواند نیازهای اولیه خانواده‌اش را تامین کند، مگر یک عده خاصی که قبل از این خورده‌اند و برده‌اند. ایثارگران واقعی جزو این گروه نبودند و حالا با این پول بازنشستگی نمی‌توانند زندگی کنند./

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=161673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰