تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
9

بانک شهر با ۲۱هزارمیلیارد زیان انباشته ورشکسته است

  • کد خبر : 163643
  • 20 شهریور 1401 - 9:51
بانک شهر با ۲۱هزارمیلیارد زیان انباشته ورشکسته است
بانک شهر نیز از جمله بانک‌هایی است که با وجود گذشت 19 روز از شهریور ماه نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام نکرده است.

جمهوریت – روزنامه ایران در گزارشی نوشته است بانکهای سرمایه ، آینده و شهر(متعلق به شهرداری تهران) در سالهای گذشته زیان داده اند.

این روزنامه نوشته است: بانک شهر یکی دیگر از بانک‌های زیانده است که هرچند توانسته سال ۱۴۰۰، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی کند و روند سودسازی خود را در فصل بهار سال‌ جاری ادامه دهد،اما همچنان با زیان انباشته ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی روبه‌رو است که این رقم بیش از ۱۴ برابر سرمایه ثبت شده آن است.

از این‌رو بانک در دوره‌های گذشته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت (قانون ورشکستگی) قرار گرفته بود و مدیران شرکت برای خروج از ورشکستگی، برنامه افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی را پیشنهاد دادند. در تازه‌ترین اطلاعیه‌ای که در این خصوص در سایت کدال افشا شده است، بانک افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی بانک برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت را منوط به اخذ مجوز شهرداری‌ها (به‌عنوان سهامداران عمده) از شورای اسلامی به‌عنوان مرجع تصویب کننده بودجه سالانه شهرداری‌ها دانسته است.
بانک شهر نیز از جمله بانک‌هایی است که با وجود گذشت ۱۹ روز از شهریور ماه نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام نکرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=163643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰