تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

اتهام اروپا به ایران در نشست شوراى حکام

  • کد خبر : 163963
  • 23 شهریور 1401 - 12:01
اتهام اروپا به ایران در نشست شوراى حکام
اروپا : اجرای کامل و تایید شده تعهدات هسته ای ایران در این زمینه ضروری است.

جمهوریتاشتفن کلمنت سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد گفت: اتحادیه اروپا بر تعهد قاطع خود و حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می کند و مصمم است که به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه که بلحاظ استراتژیک برای معماری جهانی عدم اشاعه هسته ای حائز اهمیت است ادامه دهد. اتحادیه اروپا از همه کشورها می خواهد که از اجرای آن در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.


به گزارش ایرنا ، وی افزود: اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک فشرده از طریق کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوسپ بورل) به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام با همه طرف‌های مرتبط برای دستیابی به بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری اجرای کامل همه تعهدات این توافق، توسط آمریکا و ایران حمایت می‌کند.

این مقام اروپایی اضافه کرد: اجرای کامل و تایید شده تعهدات هسته ای ایران در این زمینه ضروری است.

کلمنت تصریح کرد که اتحادیه اروپا تبعات ناشی از «خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم ها توسط آن را تصدیق می کند.» وی بر همین اساس با بیان اینکه رفع تحریم ها در کنار اجرای کامل و تایید شده تعهدات هسته ای ایران، بخشی ضروری از توافق است مدعی شد: اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات خود از جمله رفع تحریم ها بر اساس برجام پایبند بوده

وی به پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اشاره و ادعا کرد: یک بسته قابل اجرا توسط هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در ۸ آگوست ارائه شد تا امکان بازگشت ایران به تعهداتش در برجام و بازگشت آمریکا به توافق فراهم شود. کلمنت ادعا کرد که این سند، بهترین راه ممکن برای پاسخگویی کامل به نگرانی‌های همه طرف‌ها، به صورت متوازن است.

این مقام اروپایی سپس مدعی شد: ما متاسفیم که ایران از این فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نمی‌کند و از ایران می‌خواهیم که آن را بپذیرد تا برجام به طور کامل از سرگرفته شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=163963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰