تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

تصمیمات هیئت مدیره بانک سپه فاقد وجاهت قانونی است؟

  • کد خبر : 164332
  • 27 شهریور 1401 - 11:26
تصمیمات هیئت مدیره بانک سپه فاقد وجاهت قانونی است؟
هیئت مدیره بانک سپه در حال حاضر با شش عضو و بر خلاف قانون تجارت(تعداد اعضای هیئت مدیره فرد باشد)، اساسنامه بانک(هفت عضو) و اسناد و قوانین بالادستی در حال فعالیت است. آیا احکام هیئت مدیره فعلی بر اساس مصوبه هفدهم اسفندماه سال 1400 تمدید شده و اگر تمدید شده این تمدید برخلاف دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص تغییر بانیان وضع موجود در بدنه دولت نبوده؟!

جمهوریت –  خبرداغ نوشت : بر اساس مواد مختلف قانون تجارت هیئت مدیره شرکت های خاص و عام می بایست با هیئت مدیره متشکل از تعداد اعضای فرد تشکیل جلسه داده و مصوبات با رأی و نظرات اعضای هیئت مدیره قابلیت اجرا خواهد داشت. حال بانک سپه نخستین بانک ایرانی و بزرگترین بانک جهان اسلام، از بیستم فروردین ماه با انتصاب حجه الاسلام محقق نیا به عنوان عضو هیئت مدیره، با شش عضو تشکیل جلسه داده و پرسش آنست که در زمان تساوی آرا و نظرات، دستورات چگونه مصوب و یا رد می شود و آیا تشکیل چنین جلساتی علاوه بر بی ثمر بودن قابلیت اجرا خواهد داشت؟ آیا تعداد اعضای هیئت مدیره یک زینت المجلس است؟! بر اساس ماده پانزده اساسنامه مصوب و ابلاغی از سوی معاون اول محترم رئیس جمهری به شماره ۹۰۱۴۷/۵۸۲۴۹ه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۹، اعضای هیئت مدیره بانک هفت نفر و دوره تصدی آنها سه سال و غیر قابل تمدید است! اکثریت اعضای هیئت مدیره بانک بیش از سه سال و یک دوره در هیئت مدیره بانک حضور دارند!

تصویر تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص اساسنامه اصلاحی بانک سپه:

اعضای هیئت مدیره شرکت ها که بانکها هم بر اساس قانون تجارت از آن مستثنی نیست، بر اساس مجمع انتخاب اعضای حقوقی و سپس منبعث از آن افراد و نمایندگان عضو حقوقی معرفی می شود. در بانک سپه چند تن از اعضای هئیت مدیره بیش از پنج یا شش سال است عضو هیئت مدیره هستند، آیا احکام ایشان بر اساس مصوبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ مجمع عمومی بانکها تمدید شده است؟! اگر تمدید شده چرا احکام ابلاغ مربوطه منتشر نشده و اگر تمدید نشده و نظر است اعضاء تغییر کنند چرا پس از گذشت یکسال از حضور دولت سیزدهم، همچنان در بر همان پاشنه می چرخد. البته بر اساس ماده ۱۳۶ قانون تجارت مدیران تا زمان معرفی افراد جدید همچنان موظف به انجام امور محوله بوده و احکامشان منقضی شده نمی باشد. اما چنانچه چنین است مراتب برخلاف نظر ریاست محترم جمهوری در خصوص پایان کار بانیان وضع موجود است. مگر بانک سپه تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و زیر مجموعه دولت نیست؟!!!

در باب بانیان وضع موجود در هیئت مدیره بانک سپه، همچنان چهار عضو از اعضای هیئت مدیره بانک سپه از دولت قبل بوده و همچنان هم در اریکه هیئت مدیره حضور دارند و چندی پیش احدی از ایشان به عنوان قائم مقام بانک نیز انتخاب شد! افردای از هیئت مدیره فعلی با ارتباط با الف.ش دفتر رئیس جمهوری سابق منصوب و همچنان بر سکان مدیریت نخستین بانک ایرانی و بزرگترین بانک جهان اسلام قرار دارند. آیا انتصابات بر خلاف نظر ریاست محترم جمهوری صرفاً بر اساس دوستی و منهای سیاست و شعارهای دولت مردمی سیزدهم است؟

تصویر صفحه معرفی اعضای هیئت مدیره فعلی بر اساس تارنمای بانک در تاریخ ۱۴۰/۰۶/۲۷:


آقای سیداحسان خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رئیس محترم مجمع عمومی بانکها، این گوی و این میدان یا حضرتعالی عضو هیئت دولت سیزدهم و همراه سیاست و شعارهای دولت هستید و یا آنکه شنیده ها واقعیت داشته و جنابعالی به تناوب بر میخ و نعل می کوبید. چنانچه همراه دولت هستید می بایست بر اساس دستورات رئیس دولت سیزدهم گام برداشته و عمل کنید و در غیر این صورت حضور جنابعالی عیناً همراهی با بانیان وضع موجود است. آن هم در شرکت های دولتی همچون بانک سپه که پس از ادقام آبستن حوادث و رویدادهای بی پایان یومیه است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=164332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰