تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8
فریدون عباسی:

دو تابعیتی جرم نیست/ اینها افراد بدی نیستند

  • کد خبر : 164534
  • 29 شهریور 1401 - 15:28
دو تابعیتی جرم نیست/ اینها افراد بدی نیستند
یک نماینده مجلس گفت: فرزندان افرادی که در آن مقاطع به واسطه مادر یا پدر در سایر کشورها بزرگ شدند و اکنون ۳۰ الی ۴۰ ساله هستند به دلیل ضرایب هوشی زیادی که دارند قرار است مدیران کشور شوند، قطعا این افراد روابط داشتند و بدون رابطه هم نبودند.

جمهوریت – رشته‌های تحصیلات تکمیلی و تحصیل در این مقطع تا دهه ۷۰ در کشور به صورت کامل رشد نکرده بود، از نیمه دهه ۷۰ به بعد مقرر شد تا رشته‌های دکترا در کشور راه اندازی شود و دولت موظف شد تا از محل صرفه جویی ارزی برای توسعه این مقاطع به دانشگاه ها کمک کند تا به واسطه آن موسسات آموزشی و دانشگاه تجهییزاتشان را تکمیل کنند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس را در ادامه می‌خوانید:

*قطعا جمهوری اسلامی هزینه تحصیل افراد را جهت اعزام به دیگر کشورها و بورس پرداخت کرده است، بعضی از افرادی که برای تحصیل رفتند افراد متاهلی بودند که فرزندانشان در سنین دبستانی بودند که در نهایت این فرزندان با رفتن به مدرسه با آداب آن کشورها آشنا شدند و ادامه دادند.

*صحبت هایی که در گوشه و کنار مطرح می شود مبنی بر دو تابعیتی افراد و فرزندانشان و …. باید اعلام کنم که این اتفاق جرم نیست،  قطعا افرادی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته و در آنجا بچه دار شدند، برای بچه‌هایشان شناسنامه گرفته اند.

*قطعا افرادی که جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند انسان های بدی نیستند،  برخی از این افراد بعد از پایان دوره تحصیل‌شان به کشور بازگشتند و در حال خدمت هستند. خیلی‌ها هم هستند که ابدا به خارج نرفتند و از طریق فضای مجازی با خارج در ارتباطند و حتی امکان جاسوسی هم برایشان فراهم است.

*تنها مدیران فرزندانشان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نمی فرستند، : بعضی از کشاورزان، صنعتگران و بازاریان که فرزندانشان در داخل از کشور نمی توانند در رشته های پزشکی مجوز ورود به دانشگاه ها را کسب کنند به دیگر کشور ها اعزام می کنند.

*ارتباط با دنیا و تحصیل و کار در خارج از کشور و دیگر کشورها امری اجتناب ناپذیر است و در همین راستا باید اقدامی انجام دهیم که افراد جهت تحصیل از خارج به ایران بیایند، خوشبختانه این اتفاق در حال رخ دادن است و در شرایط فعلی تعداد دانشجویان خارجی در ایران زیاد است.

*قطعا افراد خارج از کشور که با ایران همسو هستند و دارای اعتقاد هستند و انقلاب اسلامی را قبول دارند برای تحصیل به ایران می آیند، در این شرایط نیاز است کمی صبور باشیم تا با عبور از این مقطع بتوان به عنوان یکی از کشورهای مطرح در آموزش عالی در دنیا خدمات رسانی کنیم.

*فرزندان افرادی که در آن مقاطع به واسطه مادر یا پدر در سایر کشورها بزرگ شدند و اکنون ۳۰ الی ۴۰ ساله هستند به دلیل ضرایب هوشی زیادی که دارند قرار است مدیران کشور شوند،  قطعا این افراد روابط داشتند و بدون رابطه هم نبودند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=164534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰