تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
15

على کریمى هم رفت، اپوزیسیون سازى را متوقف کنید

  • کد خبر : 164623
  • 30 شهریور 1401 - 12:56
على کریمى هم رفت، اپوزیسیون سازى را متوقف کنید
نمونه آخر على كريمى بود كه بر سر يك موضع درباره نذرى كه خودش هم در ادامه  اشتباهش را پذيرفت، آنقدر در تريبون هاى رسمى و غير رسمى به او حمله شد و بدترين فحاشي ها علیه وی صورت گرفت که امروز به امارات رفته و فارغ از گذشته، نقدهاى تندى را طرح مى كند

جمهوریت – رضا امیری در نواندیش نوشت : این روزها همه نسبت به ماجرای درگذشت مهسا امینی واکنش نشان می دهند، اما پرسش اینجاست که چرا برخى چهره هاى سیاسی، ورزشی و هنرى مواضعى تند گرفته و حتى از کشور خارج می شوند.

در ماجرای اخیر برخى چهره هاى شناخته شده مواضع انتقادى تندترى گرفتند، مواضعی که البته در کنار تلخى اتفاق رخ داده، شاید به برخوردهاى نامناسب گذشته با آنها نیز بازگردد. یعنى در اتفاقات پیشین به جاى توضیح رخدادى، و یا اینکه اگر چهره اى اظهارنظرى متفاوت مى کرد، به جاى آنکه باب گفتگو گشوده شود، از طریق ٢٠:٣٠، کیهان، فارس و… سعی در تخریب وجهه و منکوب کردن آنها شده است.

این در حالی هست که بسیاری از این افراد عموما در مناسبت هاى ملى به خاطر مواضعی که در همراهى با نظام داشتند، مورد هجمه اپوزیسیون قرار گرفته بودند. بسیاری از آنها در انتخابات ها در مشارکت مردم نقش داشتند اما عموما چون از رقیب اصولگرایان حمایت مى کردند، اینقدر تخریب و هجمه شدند که از اصل انتخابات بریدند!

نمونه آخر هم على کریمى بود که بر سر یک موضع درباره نذرى که خودش هم در ادامه  اشتباهش را پذیرفت، آنقدر در تریبون هاى رسمى و غیر رسمى به او حمله شد و بدترین فحاشی ها علیه وی صورت گرفت که امروز به امارات رفته و فارغ از گذشته، نقدهاى تندى را طرح مى کند؛ هر چند در این بین وقتى با سواستفاده سرکرده گروهک تروریستى منافقین از ماجراى مهسا امینى مواجه مى شود خطاب به او توییت مى زند “شماها خفه”!

پرسش این است که واقعا آقایان کى مى خواهند به کارخانه اپوزیسیون سازى پایان بدهند و به جاى آن ضمن دنبال کردن سیاست اقناع سازى، باب گفتگو و احیانا اگر جایی اشتباهى رخ داد، روند اصلاح را آغاز کنند؟ البته ترجیحا نه به سبک دو شب اخیر در صداوسیما که بسیار دیر باب گفتگو درباره گشت ارشاد را در قالب مناظره آغاز کردند، اما هر جا مواضع مطلوب شان در موضع ضعف قرار گرفت با آوردن مهمان تلفنى و وارد تقابل شدن تمام عیار مجرى که مثلا باید در مناظره بی طرف باشد، سعى در عقب نشاندن منتقد از مواضع خودش داشتند. البته همین هم از این صداوسیما خوب است و کاش زودتر این بحث آغز مى شد تا خیابان جاى گفتگو را نگیرد.

اما توصیه آخر؛ اگر به هر دلیل تصمیم گرفنید که تغییر رویه ندهید و با دست فرمان قبل حرکت کنید، بهتر نیست هر فحشی دارید همچنان مثل قبل به اصلاح طلبان که دیوارشان کوتاه و گردن شان هم از مو باریک تر است بدهید؛ نه با هجمه به على کریمى ها، اصغر فرهادى ها، ترانه علیدوستى ها و… و تلاش براى اپوزیسیون سازی از آنها!؟

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=164623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰