تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
علیرضابیگی در گفت‌و‌گو با جمهوریت:

روحیه احمدی‌نژاد مخالف اعدام است/ حیات سیاسی روحانی به مجمع وابسته بود

  • کد خبر : 165288
  • 07 مهر 1401 - 16:19
روحیه احمدی‌نژاد مخالف اعدام است/ حیات سیاسی روحانی به مجمع وابسته بود
استاندار دولت احمدی نژاد به اظهاراتی مبنی بر تلاش وی برای اعدام موسوی و کروبی واکنش نشان داد.

جمهوریت – سیما پروانه گهر- اخیرا عباس امیری فر، عضو نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم در گفت و گویی از تلاش محمود احمدی نژاد برای اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی با توجبه وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ سخن گفت. امیری فر در این باره گفته است: «احمدی‌نژاد در زمانی که دولت را در اختیار داشت اقداماتی بسیاری از این قبیل انجام می‌داد به عنوان مثال می‌گفت باید میرحسین موسوی، کروبی و خاتمی را اعدام کرد اما بعد از ریاست جمهوری مدافع آنها هم شده و می‌گوید حتی پیش از این هم مخالف حصر بوده در صورتی که خود احمدی‌نژاد موافق اعدام این افراد بود و می‌گفت باید آنها را اعدام و از صحنه محو کرد».

احمدعلیرضابیگی، نماینده مجلس یازدهم و استاندار آذربایجان شرقی در دولت محمود احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جمهوریت درباره این اظهارات امیری فر گفت: البته به طور قطع خود آقای احمدی‌نژاد در زمان مقتضی در اینباره صحبت خواهند و مطمئن هستم که ایشان می‌توانند پاسخ‌های قابل توجهی در این زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

وی درباره اصل ادعای امیری‌فر نیز تاکید کرد: شناختی که ما از روحیه آقای احمدی‌نژاد داریم با این ادعاها همخوانی ندارد و ایشان روحیه‌ای مخالف این دست از اقدامات دارد.

الله‌کرم حتی نمی‌دانست دوره کار مجمع چه زمانی پایان می‌یابد

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور همچنین درباره تمدید عضویت احمدی نژاد در حکم جدید رهبری برای حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علی‌رغم پیش بینی‌های مختلف دیدم که عضویت ایشان نیز در مجمع تمدید شد.

علیرضابیگی با اشاره به اظهارات سال گذشته حسین الله کرم مبنی بر این که «بعد از اتمام عضویت احمدی نژاد در مجمع با او کار داریم»، گفت: الله‌کرم حتی نمی‌دانست دوره کار مجمع چه زمانی پایان می‌یابد اما برای احمدی‌نژاد بعد از اتمام حضور در مجمع خط و نشان می‌کشید.

وی ادامه داد: دوستانی همانند آقای الله کرم از درک شرایط کشور عاجز و ناتوان هستند و با همین نگرش ناقص و سغیم-مریض- خودشان چنین استدلال‌ها و توجیهاتی را می آورند و با تصور اشتباه از این که اسفندماه سال گذشته دوره مجمع پایان می‌یابد، خود را جای رهبر معظم انقلاب گذاشته و از جانب ایشان تصمیم می‌گرفتند و آقای دکتر احمدی‌نژاد را به تسویه حساب بعد از پایان عضویت حواله می‌دادند.

استاندار آذربایجان شرقی در دولت محمود احمدی‌نژاد، تاکید کرد: البته این نگرش ناقص و دید عاجز را ما در دوستان و حضرات اصلاح‌طلب نیز شاهد هستیم، همین دو هفته پیش آقای منتجب نیا خواستار محاکمه احمدی نژاد بودند.

علیرضابیگی این دست از اظهارات را ناشی از فقدان توان ارزیابی صحیح از نگرش جامعه توصیف و تصریح کرد: از این افراد انتظاری بیش از این نیست، نگرش جامع را در دیدگاه های رهبرانقلاب دیدم و قطعا این افراد متعلق به خرده گروه های سیاسی نمی توانند جامعیت دیدگاه های رهبر انقلاب را داشته باشند.

روحانی به مجمع بی اعتنا نبود و نیست

علیرضابیگی در ارزیابی از اظهارات برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب مبنی بر این که عدم حضور حسن روحانی در دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس اعلام عدم تمایل خود او بوده است، گفت: من تصور میکنم اگر به آقای روحانی پیشنهاد حضور در ترکیب مجمع داده می شد ایشان حتما قبول می کردند و عدم حضور ایشان بر اساس استعفا و عدم تمایل برای حضورش نیست.

وی ادامه داد: حیات سیاسی آقای روحانی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری به حضور در مجمع تشخیص وابسته است اما به هر دلیل این اتفاق رخ نداده است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درباره عدم حضور ناطق نوری در تکیب جدید مجمع نیز گفت: موضوع آقای ناطق متفاوت است، ایشان در دفتر بازرسی رهبرانقلاب سال ها فعالیت کردند و احتمالا خودشان نخواسته اند در ترکیب جدید مجمع حضور داشته باشند و قطعا برای این عدم حضور، دلایل خودشان را نیز دارند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: هر حذف و هر استعفایی دارای فلسفه و حکمتی است که قطعا به نفع انقلاب و جمهوری اسلامی است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=165288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰