تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

وقتی آب حتی برای شستشوی قبرها کمیاب می‌شود

  • کد خبر : 16590
  • 04 دی 1397 - 14:09

به گزارش جمهوریت ; رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: آب برای شستشوی قبور و آبیاری فضای سبز کم داریم. حمید رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بهشت سکینه(س) مدت‌هاست با مشکل کمبود آب برای آبیاری فضای سبز و شستشوی قبور روبروست و این مشکل سازمان را در فصل تابستان با معضل […]

به گزارش جمهوریت ;

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: آب برای شستشوی قبور و آبیاری فضای سبز کم داریم.

حمید رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بهشت سکینه(س) مدت‌هاست با مشکل کمبود آب برای آبیاری فضای سبز و شستشوی قبور روبروست و این مشکل سازمان را در فصل تابستان با معضل کم آبی مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: برای حل این معضل اقداماتی برای  جمع آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی و دخیره آن در مخزن آب انجام شده و قرار است تمام آب‌های سطحی سرگردانِ خارج و داخل آرامستان جمع آوری شود.

وی اظهار کرد: با استقرار مخزن ذخیره آب ۳۶ میلیون لیتری در این آرامستان می‌توان حجم بالایی از آب حاصل از بارندگی را  ذخیره و در فصل تابستان استفاده کرد.

عسگری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی متکدیان این آرامستان گفت: تا چندی پیش متکدیان و افرادی که در قالب قرآن‌خوان و قبرشور در این آرامستان حضور داشتند، باعث ایجاد مزاحمت برای خانواده‌های داغدار می‌شدند ولی از یک ماه پیش با اجرای طرح ساماندهی متکدیان این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

وی عنوان کرد: از تمامی شهروندان و زائرین اهل قبور خواهشمندیم تا در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت از سوی متکدیان و مشاغل مزاحم، مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره چهاررقمی ۱۵۳۰ به همکاران ما در سازمان مدیریت آرامستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

به گفته عسگری، قرار است پس از اتمام طرح ساماندهی متکدیان، در قالب طرحی دیگر که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد اجرا خواهد شد، به برخی از فعالین در مشاغل مزاحم آموزش‌هایی داده و از ظرفیت‌های آنان برای خدمات رسانی به خانواده های متوفیان استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: چگونگی اجرای این طرح اجتماعی و فرهنگی به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=16590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰