تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

احتمالا تراشه کایرین ۹۸۵ ‌با پرچمدار بعدی هواوی عرضه شود

  • کد خبر : 16691
  • 04 دی 1397 - 17:34
احتمالا تراشه کایرین ۹۸۵ ‌با پرچمدار بعدی هواوی عرضه شود

به گزارش جمهوریت ; شرکت هواوی قصد دارد تراشه‌ای جدید را پس از موفقیت‌های کایرین ۹۸۰ معرفی کند. یکی از شایعات منتشرشده نشان می‌دهد که جدیدترین چیپست شرکت هواوی، تراشه کایرین ۹۸۵ نام دارد. در حال حاضر تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ در هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارد. ما می‌دانیم که این پردازنده ۷ نانومتری با […]

به گزارش جمهوریت ;

شرکت هواوی قصد دارد تراشه‌ای جدید را پس از موفقیت‌های کایرین ۹۸۰ معرفی کند. یکی از شایعات منتشرشده نشان می‌دهد که جدیدترین چیپست شرکت هواوی، تراشه کایرین ۹۸۵ نام دارد.

در حال حاضر تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ در هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارد. ما می‌دانیم که این پردازنده ۷ نانومتری با عملکردی پیشرفته در زمینه‌های هوش مصنوعی، GPU، مصرف انرژی، اتصالات، دوربین و سایر مسائل همراه است، اما چیپست کایرین ۹۸۰ را می‌توان اولین تراشه ۷ نانومتری دانست.

به نظر می‌رسد تراشه هواوی با معماری جدید A76 و بهبود ARM Mali-G76 GPU را می‌توان به عنوان اولین تراشه قدرتمند جهان، حداقل به ۶ دلیل معرفی کرد، اما چه کسی گفته است که هواوی متوقف خواهد شد؟ این شرکت میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه هزینه می‌کند؛ هواوی برای ساخت کایرین ۹۸۰ بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار  اختصاص داد. یکی از ویرایشگران XDA به نام Mishaal Rahman با ارسال یک توییت، وجود تراشه کایرین ۹۸۵ را تایید کرده است.

تراشه کایرین 985

Mishaal Rahman به طور ۱۰۰ درصد وجود تراشه را تایید نکرده است، اما اظهار داشت که «احتمالا چیپست کایرین ۹۸۵ در پرچمدار بعدی هواوی وجود خواهد داشت». تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی به غیر از نام این تراشه با کیفیت هواوی در دسترس نیست.

پسوند دیجیتال «۵» برای نخستین بار نیست که در تاریخ چیپست‌های کایرین قرار گرفته است؛ تراشه‌های کایرین ۹۳۰/۹۳۵ و ۹۵۰/۹۵۵ در سری ۹۰۰ و همچنین تراشه‌های کایرین ۶۵۵/۶۵۸/۶۵۹ در سری ۶۰۰ را می‌توان مواردی دانست که با پسوند «۵» همراه هستند.

با دیدن نمونه‌های ارائه‌شده می‌توان گفت که احتمال وجود تراشه کایرین ۹۸۵ وجود دارد. به نظر می‌رسد که با نسخه ارتقایافته کایرین ۹۸۰ در زمینه‌هایی همانند افزایش فرکانس CPU و GPU و همچنین سایر موارد برخورد خواهیم کرد؛ احتمالا این چیپست از پردازنده ۷ نانومتری و معماری جدید A76 بهره‌مند است.

تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ می‌تواند به سرعت ۲٫۸۴ گیگاهرتز دست پیدا کند، در حالی فقط فرکانس هسته بزرگ کایرین ۹۸۰ معادل ۲٫۶ گیگاهرتز است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=16691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰