تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
11

کشف حجاب الناز رکابی در مسابقات آسیایی/فیلم

  • کد خبر : 166951
  • 25 مهر 1401 - 9:05
کشف حجاب الناز رکابی در مسابقات آسیایی/فیلم
کشف حجاب الناز رکابی در بالاترین سطح مسابقات آسیایی سنگ نوردی، قطع به یقین حواشی بیشتری را در روزهای آینده به همراه خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان به این اتفاق چه خواهد بود.

جمهوریتکشف حجاب الناز رکابی پرسابقه ترین سنگ نورد زن ایرانی در فینال قهرمانی آسیا در کره جنوبی در حالی که نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران بود خبرساز شده است.

ورزشی، الناز رکابی سنگ نورد ۳۳ ساله ایرانی که بیش از دو دهه است در این رشته ورزشی مشغول فعالیت است و پرآوازه ترین ورزشکار زن این رشته ورزشی محسوب میشود، روز ۲۴ مهرماه و در جریان فینال رقابت های قهرمانی آسیا در کره جنوبی در اقدامی جنجال ساز بدون حجاب اسلامی در مسابقه حضور یافت.

«همشهری آنلاین» در واکنش به این اقدام ضمن انتشار فیلم مسابقه فینال رکابی در این خصوص نوشت:

«الناز رکابی که از طرف ایران در مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی شرکت کرده بود به دور نهایی راه یافت و چهارم شد. او با حضور بدون حجاب در فینال مسابقات جنجال ساز شده است

تصاویری از این ورزشکار منتشر شده که او را بدون حجاب در فینال مسابقات نشان می‌دهد.

در صورت تایید این تصاویر باید دید مسئولان ورزشی کشور چه واکنشی نشان خواهند داد.»

الناز رکابی ملی‌پوش سنگ‌نوردی چندی پیش به خبرورزشی گفته بود: لقب دختر عنکبوتی جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جاافتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می‌کنند، برایم جالب است.

او گفته بود: کلا با جنسیت سازی موافق نیستم. به نظرم جنسیت فرهنگ و ذهنیت غلطی است که بین ما جا افتاده است و فکر می‌کنیم توانایی دختر و پسر با هم متفاوت است. دخترها هم می‌توانند فراتر از پسرها پیش بروند. خود من تا چند وقت پیش فکر می‌کردم پسرها از نظر رشد عضلانی از دخترها جلوترند اما با توجه به چیزهایی که دیدم متوجه شدم که همه چیز حاصل تلاش و پشتکار است. هرچند که مردان از نظر فیزیولوژی و هورمونی متفاوت ترند ولی خیلی دخترهایی را دیدم که با تلاش زیاد فراتر از آقایان حرکت کرده اند. در حال حاضر هم خیلی از ورزش‌ها به سمت مهارت پیش می‌رود و صرفا فقط قدرت نیاز نیست.

مطلب مرتبط:

رکابی گفته بود: می‌توانستم در راس حمایت‌ها قرار بگیرم، چون تنها کسی بودم که توانستم جزو ۲۰ سنگ نورد برتر دنیا  قرار بگیرم و ورودی مسابقات انتخابی فرانسه را کسب کنم ولی حمایتی که باید از من نشد و مقدار کمی‌از هزینه‌هایی که کرده بودم به من برگشت. گذشته مهم نیست اما انتظار دارم برای آینده برنامه ریزی‌های بهتری شود اما من برنامه ریزی مشخصی نمی‌بینم. درست است که فدراسیون اردوهایی برگزار می‌کند اما این اردوها یک روزه است و با اردوی یک روزه اتفاقی نمی‌افتد. کلا ما سنگ نوردان یاد گرفته ایم که با تکیه بر توانایی‌های خودمان به سمت هدفمان پیش برویم. برای مثال محیا در زنجان و من در تهران مستقل و بدون مربی تمرین می‌کنیم و می‌دانم که خیلی از سنگ نوردان دیگر هم همینطورند. امیدی به حمایت  فدراسیون و کمیته ملی المپیک نداریم تا با حمایتشان بتوانیم تمریناتمان را در خارچ پیش ببریم. ترجیح می‌دهیم منتظر کسی نمانیم و با تکیه بر خودمان پیش برویم. امیدواریم که این وسط حمایت‌هایی هم از ما صورت گیرد.

اما به گزارش «خبرگزاری مهر» رکابی در این مسابقات به رتبه چهارم رقابت ها دست یافت؛ «مهر» در خصوص نتیجه رقابت الناز رکابی نوشت:

فینال مسابقات سنگنوردی قهرمانی قاره آسیا در ماده کامباین صبح امروز یکشنبه در کشور کره جنوبی ادامه یافت. ایران در این مرحله الناز رکابی را به عنوان نماینده داشت که این ورزشکار در نهایت در رده چهارم آسیا قرار گرفت.

رکابی در این رقابت صاحب ۱۵۲.۱ امتیاز شد و بعد از ورزشکاران کره جنوبی و ژاپن (دو ورزشکار) در جایگاه چهارم ایستاد.»

کشف حجاب الناز رکابی در بالاترین سطح مسابقات آسیایی سنگ نوردی، قطع به یقین حواشی بیشتری را در روزهای آینده به همراه خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان به این اتفاق چه خواهد بود.

فیلم کشف حجاب الناز رکابی در مسابقات آسیایی کره جنوبی:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=166951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰