تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
9

سازمان محیط زیست به دنبال جفت برای تک درنای انزلی

  • کد خبر : 168365
  • 11 آبان 1401 - 12:48
سازمان محیط زیست به دنبال جفت برای تک درنای انزلی
برای حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی تامین علوفه با مشکل مواجه می‌شود که در مناطق مسکونی ما برای اولین‌بار بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت به آنان پرداخت شود.

جمهوریت – رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: یوز ایرانی شرایط خوبی دارد اما باید جنگنده شود که امیدواریم یک روز در منطقه توران رهایش کنیم تا در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی برسد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت یوزپلنگ ایرانی، اظهار کرد: وضعیت یوز خوشبختانه وضعیت مناسبی است‌. این یوز باید جنگنده شود که امیدواریم یک روز در منطقه توران رهایش کنیم، چون این یوز دست‌پروده انسان است و باید بیاید و در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی برسد.

وی افزود: در مورد تک‌ درنایی که از سیبری آمده است نیز دیدید که در تالاب انزلی می‌رود و می‌آید و داریم با کشورهایی که جفت آن را داشته باشند، رایزنی می‌کنیم تا آن را تامین کنیم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته‌ایم تا تمامی معابری که در آن حیات وحش وجود دارد، توری‌کشی شود و هم معابری که باید برای حیات وحش کارش انجام شود، در دستور کار قرار گیرد و نمونه عینی آن هم در منطقه توران است که دارد اجرایی می‌شود.

سلاجقه یادآور شد: برای حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی تامین علوفه با مشکل مواجه می‌شود که در مناطق مسکونی ما برای اولین‌بار بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت به آنان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰