تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

رودریگز: تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا باید فورا متوقف شوند

  • کد خبر : 168655
  • 14 آبان 1401 - 23:04
رودریگز: تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا باید فورا متوقف شوند

«برونو رودریگز پاریا» وزیر امور خارجه کوبا در سخنانی اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا باید فورا متوقف شوند.

جمهوریت – به نقل از نیوزویک، یک روز پس از آنکه جهان برای سی امین بار متوالی تحریم‌های طولانی مدت آمریکا علیه کشورش را به اتفاق آراء محکوم کرد، «برونو رودریگز پاریا» وزیر امور خارجه کوبا درباره اینکه چرا فکر می‌کند «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا باید به درخواست‌های بین المللی در این خصوص پاسخ دهد، موضوعاتی را مطرح کرد.

دیپلمات ارشد کوبا از رئیس جمهور آمریکا خواست همین الان به تحریم‌ها علیه هاوانا پایان دهد.

وی از عملکرد کشورش در زمان آشفتگی اقتصادی در کوبا دفاع کرد و تحریم‌ها که حتی در طول همه گیری کرونا سخت‌تر شدند را عامل این آشفتگی دانست.

«برونو رودریگز پاریا» در ادامه اضافه کرد که کوبا آماده گفتگو با آمریکا در مورد هر موضوع دو جانبه‌ای به جز امور داخلی کشورش است؛ زیرا چنین موضوعاتی مربوط به حاکمیت و استقلال ملی کوبا می‌شود. .

این مقام کوبا تأکید کرد: من شخصاً در دومین جلسه رأی گیری در سال ۱۹۹۳ شرکت داشتم و شاهد رشد این فراخوان بودم تا جایی که در ابتدا با چند رأی شروع شد تا به حمایت یکپارچه در حال حاضر انجامید. از نقطه نظر سیاسی، این مساله مهم است. متاسفانه پوشش گسترده خبری در رسانه‌های آمریکا یا شبکه‌های دیجیتالی وجود ندارد؛ اما مساله مهمی است و مردم باید از آن مطلع باشند. این بیان یک روند تاریخی است و من واقعاً نسبت به آن خوش بین هستم، زیرا احساس می‌کنم که این دولت یا دولت آتی در آمریکا باید این سیاست‌های غیرموجه و غیرمنصفانه را تغییر دهد.

در همین ارتباط، سازمان ملل روز گذشته تحریم‌های چند دهه‌ای آمریکا علیه کوبا را قاطعانه محکوم کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۸۵ رای موافق در مقابل تنها ۲ رای مخالف تحریم‌های بیش از ۳ دهه‌ای آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد.

ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رای مخالف دادند و کشورهای برزیل و اوکراین نیز رای ممتنع به این قطعنامه دادند.

به نوشته پایگاه آکسیوس، اگرچه قطعنامه‌های سازمان ملل الزام آور نیستند و از نظر قانونی قابلیت اجرایی ندارند، اما از آن جاییکه انزوای موضع ایالات متحده و انبوه افکار جهانی علیه آن را منعکس می‌کنند، دارای تبعات سیاسی علیه آمریکا هستند.

«برونو رودریگز پاریلا» وزیر خارجه کوبا، پیش از این رای گیری، در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحریم را جنگ اقتصادی آمریکا با هدف از بین بردن درآمد مالی این کشور، از بین بردن توانایی دولت برای پاسخگویی به نیازهای مردم و فروپاشی اقتصاد آن دانست.

وزیر خارجه کوبا اعلام کرد که از سال ۲۰۱۹، ایالات متحده تحریم‌های خود علیه این کشور را به ابعادی شدیدتر، بی‌رحمانه‌تر و غیرانسانی‌تر تشدید کرده است، تا تعمداً بیشترین آسیب ممکن را متوجه خانواده‌های کوبایی کند. وزیر امور خارجه کوبا در سخنانی اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا باید فورا متوقف شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰