تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

ضرغامی: ناآرامی‌ها به حوزه گردشگری لطمه جدی وارد کرده است

  • کد خبر : 168838
  • 15 آبان 1401 - 18:59
ضرغامی: ناآرامی‌ها به حوزه گردشگری لطمه جدی وارد کرده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ناآرامی‌ها به حوزه گردشگری لطمه جدی وارد کرده و نیز روی کسب وکارها اثر منفی داشته است.

جمهوریت –  عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران بعد از نشستی با دانشجویان در دانشگاه شریف در مورد توسعه روابط فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: ناآرامی‌های اخیر روی کسب و کارها اثر منفی داشته است. فقط هم کسب و کارهای فضای مجازی نیست. وضعیت کسب و کارهایی که نیاز به فضای مجازی و میزان مشخصی از پهنای باند دارند، مختل شده است.

وی افزود: حوزه گردشگری لطمه جدی در این دوره خورده است، به دلیل تصاویری که از ناآرامی و عدم امنیت به خارج ارسال می‌شود و امنیت را مخدوش نشان می‌دهد؛ در حالیکه این طور نیست و مردم در کشور امنیت دارند.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: در شرایطی که جام جهانی قطر را در پیش داریم و برنامه ریزی‌هایی هم برای حضور گردشگران جام جهانی در ایران شده بود، براساس گزارش از فعالیت آژانس‌ها جلوگیری شده است. حتی افرادی که آماده سفر به ایران بودند و سوار هواپیما شده بودند، با آنها صحبت شده و کل یک تور از هواپیما خارج شده است.

وی افزود: این مشکل فعلا وجود دارد. امیدواریم از این مقطع عبور کنیم تا به جایگاه شایسته ایران در گردشگری برسیم.

ضرورت حل مشکل روادید
ضرغامی ادامه داد: البته مشکلات جدی در بخش گردشگری داریم که به زودی این مشکلات را تبیین می‌کنم. یکی از مسائل در گردشگری روادید است. اکنون با کشورهای محدودی لغو رواید داریم، برای پیشرفت در گردشگری باید روادید را لغو کنیم.

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: روسیه ظرفیت خوب گردشگرفرست دارد و می‌توانیم تعداد گردشگر را از طرف آنها تامین کنیم. ولی مشکلاتی از جهت روادید و لغو یک طرفه روادید داریم و طرح وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با روسیه هم به جایی نرسید و در دولت با آن مخالفت شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم گردشگری جمهوری اسلامی بهبود یابد باید روادید را با کشورهای زیادی لغو کنیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰