تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

تفکیک عجیب نماینده مجلس؛ اعتراض مال صبح است، شب اغتشاش می‌شود

  • کد خبر : 169013
  • 16 آبان 1401 - 19:22
تفکیک عجیب نماینده مجلس؛ اعتراض مال صبح است، شب اغتشاش می‌شود
نماینده مردم رشت گفت: فردی که ساعت ۱۰ شب در خیابان‌ها تظاهرات می‌کند قصد تخریب دارد وگرنه افراد معترض می‌توانند در روز تجمع و تظاهرات کنند و حرف خود را بزنند لذا این افراد را باید از یکدیگر جدا کرد.

جمهوریت – جبار کوچکی‌ نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره راه‌ حل موجود برای آرام کردن فضای کشور گفت: تنش‌ها باعث می‌شود که نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند. به این ترتیب که فرصت برنامه‌ریزی و خدمات دهی در شرایط سخت اقتصادی را از دولت می‌گیرد و هم دشمن خارجی را بیشتر به داخل امیدوار می‌کند.

به گزارش منیبان، مهمترین بخش‌های این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید:

*نیروهای امنیتی معترضین را از کسانی که سلاح سرد دارند جدا کنند. مشخص است فردی که ساعت ۱۰ شب در خیابان‌ها تظاهرات می‌کند قصد تخریب دارد وگرنه افراد معترض می‌توانند در روز تجمع و تظاهرات کنند و حرف خود را بزنند لذا این افراد را باید از یکدیگر جدا کرد.

*با کسانی که قصد ناآرامی و تخریب دارند و امنیت را مورد تهدید قرار می‌دهند برخورد شود، نظام باید تکلیف خود را با این جریان روشن کند باید مردم عادی که اعتراض دارند را از صف تخریب کنندگان جدا کنند. همچنین نوع برخوردها هم جدا شود به این صورت که اگر برخی از مردم در میان تخریب‌کنندگان هستند با رأفت اسلامی با آنها برخورد کنند که در نهایت بتوانند نظام را از این شرایطی که دارند نجات دهند.

*دولت موظف به گفتگو است کما اینکه قانون اساسی فضای گفتگو را باز گذاشته و هم قوانین عادی فضا را برای گفتگو با گروه‌های مختلف اعم از اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، معترضین، دانشجویان و بسیاری از صنوف و انجمن‌ها باز گذاشته تا از این طریق فضا آرام شود. در حقیقت به جای برخوردهای فیزیکی داخل خیابان که ممکن است به نظام هم آسیب وارد کند باید تلاش کنیم همزمان با برخورد با آشوب‌طلبان با مردم برخورد دیگری داشته باشیم.

*به نظر می‌رسد این طور که مسئولان دولتی خودشان به دانشگاه‌ها بروند نتیجه خوبی نخواهد داشت مانند آنچه که سخنگوی دولت به دانشگاه‌ها رفت و آن حوادث پیش آمد. در حقیقت تشکل‌های دانشجویی باید از مسئولین دعوت کنند نه اینکه خود مسئول وارد دانشگاه شود به عبارت دیگر به جای اینکه دولت خودش را به دانشگاه توجیه کند و به سخنرانی بپردازد انجمن اسلامی، گروه‌های صنفی دانشگاه و سایر گروه‌های حاضر در دانشگاه از سخنران دعوت کنند و خودشان میدان دار باشند. در مجموع رفتار سخنگوی دولت برای حضور در دانشگاه‌ها رفتار مناسبی نبود این روش نتیجه نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

*در حقیقت سخنگوی دولت با حضور بدون دعوت در دانشگاه شأن خود را پایین آورد چرا که باید خود دانشجویان از مسئولین دعوت کنند. اگر دانشجویان از مسئولین دعوت کنند خودشان میدان دار خواهند بود و در این شرایط حوادث تلخی پیش نمی‌آید و شعارهای ساختارشکنانه هم مطرح نمی‌شود. به بیان دیگر اگر خود دانشجو مدیریت کند قطعاً اوضاع دانشگاه از این بهتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=169013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰