تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

ترامپ باخت+ آخرین نتایج انتخابات کنگره

  • کد خبر : 169272
  • 19 آبان 1401 - 11:07
ترامپ باخت+ آخرین نتایج انتخابات کنگره
اکثریت نامزدهای مورد حمایت ترامپ در این دوره از انتخابات در راهیابی به کنگره ناکام ماندند. ترامپ از نامزدهای جمهوریخواه به عنوان سپر تبلیغاتی خود برای انتخابات 2024 استفاده کرد و در این کار شکست خورد.

جمهوریت با وجودی که با گذشت نزدیک به ۲ روز از انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا (۲۰۲۲) و با وجود پیشتازی حزب جمهوریخواه در کسب نتایج بهتر در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا هنوز برنده این انتخابات معلوم نیست، اما بسیاری از رسانه های آمریکایی در تحلیل های خود دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را بازنده بزرگ این دور از انتخابات می دانند.

به گزارش عصرایران، ترامپ که در کارزار انتخاباتی میاندوره ای ۲۰۲۲، تبلیغات گسترده ای برای حمایت از برخی نامزدهای جمهوریخواه برای کنگره و انتخابات فرمانداری ها انجام داده بود و ادعای وقوع “توفانی قرمز” در حمایت از نامزدهای جمهوریخواه به ویژه نامزدهای مورد حمایت خودش را داشت، اما اکثریت نامزدهای مورد حمایت او در انتخابات شکست خوردند.

از میان ۱۵ نامزدی که ترامپ از آنها برای راهیابی به مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کرده بود تنها ۲ نماینده موفق به راهیابی شدند و از میان ۱۱ نامزدی که او برای راهیابی آنها به سنا حمایت کرده بود تنها ۵ نامزد موفق به کسب کرسی سنا شدند.

نتایج اولیه آرا نشان می دهد نه آن موج قرمزی که ترامپ بارها از آن در سخنرانی های تبلیغاتی- انتخاباتی خود سخن می گفت خبری بود و نه نامزدهای مورد حمایت او نتایج موفقی در کسب آرای مردمی داشتند.

ترامپ همزمان با انتخابات میاندوره ای آمریکا در سخنانی گفته بود که در روز ۱۵ نوامبر (۵ روز دیگر) سخنرانی مهمی خوادهد کرد و خبر مهمی را به اطلاع عموم خواهد رساند.

ناظران احتمال می دادند که این خبر مهم در واقع اعلام نامزدی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود.

حالا با این نتایج و موج انتقادی که از جانب محافل جمهوریخواه علیه ترامپ روانه شده باید دید آیا رییس جمهوری سابق ماجراجو آمریکا در روز ۱۵ نوامبر برنامه قبلی خود را اجرا خواهد کرد یا نه؟

ترامپ روز چهارشنبه ( دیروز) در مطلبی که در شبکه اجتماعی خود ( تراث سوشال) به اشتراک گذاشته ناراحتی خود را از نتایج کسب شده در انتخابات میاندوره ای بیان کرد و نوشت: ” انتخابات “تا حدودی ناامید کننده” بود، اما “از دیدگاه شخصی من این یک پیروزی بسیار بزرگ بود.”

بسیاری از جمهوریخواهان از عملکرد ترامپ در این دوره از انتخابات عصبانی اند. آنها به درستی می گویند ترامپ به بهانه حمایت از نامزدهای جمهوریخواه و پشت این عنوان، در واقع به دنبال تبلیغات برای خود به منظور اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بود.

ناکامی نامزدهای مورد حمایت ترامپ در کسب پیروزی، احتمالا تنش سیاسی بین ترامپ و نخبگان حزب جمهوریخواه را بیشتر کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=169272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰