تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی برگزار شد

  • کد خبر : 169908
  • 23 آبان 1401 - 15:43
افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی برگزار شد
آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

جمهوریت- به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه، حجت الاسلام جعفرپور معاون فرهنگی هنری موزه، قاسمی سرپرست ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از علاقه‌مندان فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این مراسم قاسمی گفت: کتاب گردشگری مناسب باید از نقشه‌های دقیق راهنما برای مسیریابی برخوردار باشد، آگاهی‌هایی بسنده و مطمئن از مکان‌های استقرار گردشگران را در اختیار مخاطب کتاب بگذارد، نقاط گردشگری منطقه و شهر بازدیدشده را معرفی کند، مسافت‌ها و چگونگی بازدید و گذر از مناطق گردشگری را توضیح داده باشد، چگونگی مدیریت زمان برای گردشگری و شیوه‌ بازدید از طبیعت و محیط زیست منطقه را برشمرده باشد و در نهایت شیوه‌ای درست برای سفری امن و آسان در اختیار خواننده‌ کتاب بگذارد.

وی افزود: در این نمایشگاه سعی شده است تا با نمایش گالری تصاویر و کتاب‌هایی از طهران قدیم، محله‌های تهران، گردشگری تهران، مخاطب را با مسائل شهری و آداب و رسوم پایتخت با شکوه ایران اسلامی آشنا کند.

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان گفت: تاریخ تهران و برخی شهرهای پیرامونش به سده‌‍‌ها و به‌گفته‌ای هزاره‌های دور بازمی‌گردد، اما سرگذشت تهران از زمانی که به پایتختی برگزیده شد چندان طولانی و درازدامن نیست. با این‌همه، همان تاریخ دو سده‌ای پایتختی تهران، آکنده از رویدادهای تاریخی و فرهنگی و شکل‌گیری محله‌های متعدد این شهر است؛ به آن اندازه که اکنون تهران به کلان‌شهری نام‌آور تبدیل شده است.

طرح “گردشگری علم و فناوری” احیاگر هویت و نشاط ملی است.

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۵ آبان ماه در گالری فکه به نشانی تهران ، بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی(ایستگاه مترو شهید حقانی)، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=169908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰