تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

سفیر آلمان در تهران باز هم به وزارت خارجه احضار شد

  • کد خبر : 169944
  • 23 آبان 1401 - 20:21
سفیر آلمان در تهران باز هم به وزارت خارجه احضار شد

سفیر آلمان در تهران برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به وزارت امور خارجه احضار و در این دیدار یادداشت اعتراض رسمی ⁧‫ایران‬⁩ نیز به وی‬⁩ تحویل داده شد.

جمهوریت– در پی اظهارات مداخله جویانه و غیر مسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، «هانس ادو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز (دوشنبه) ۲۳ آبان ماه به وزارت امور خارجه توسط مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

این دومین باری است که سفیر آلمان ظرف روزهای اخیر به وزارت خارجه احضار می‌شود. او در پی مواضع مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان و دیگر مقامات این کشور درباره اغتشاشات اخیر در ایران، هشتم آبان ماه توسط علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه به وزارت امور خارجه احضار شده بود.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در ملاقات امروز ضمن محکوم کردن اظهارات غیرمسئولانه این مقام آلمانی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به رویکردهای مخرب آلمان در قبال تحولات داخلی ایران به سفیر این کشور در تهران ابلاغ کرد.

گفتنی است از ابتدای اغتشاشات اخیر در ایران، شاهد اظهارات مداخله جویانه‌ای از سوی مقامات آلمان در حمایت از اغتشاشگران بودیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=169944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰