تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

موشک‌ها به احتمال خیلی زیاد از سامانه اس-۳۰۰ اوکراین بودند

  • کد خبر : 170229
  • 25 آبان 1401 - 15:20
موشک‌ها به احتمال خیلی زیاد از سامانه اس-۳۰۰ اوکراین بودند
علیرغم اتهامات رسانه‌های لهستانی و غربی علیه روسیه، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد موشکهای اصابت کرده به خاک این کشور احتمالا از سامانه پدافندی ارتش اوکراین بوده‌اند.

جمهوریت- یک روز بعد از اصابت دو موشک به خاک لهستان که منجر به کشته شدن دو نفر در مرز این کشور شد، آندژی دودا رئیس جمهور لهستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که این موشکها به احتمال خیلی زیاد از سامانه پدافند اس-۳۰۰ اوکراین هستند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه با رد برخی ادعاها مبنی بر شلیک موشک به جنوب لهستان، گفت این حادثه بر اثر برخورد موشک پدافندی اوکراین رخ داده است.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای توضیح داده بود: «کارشناسان ما، قطعات لاشه موشک سامانه پدافندی اس-۳۰۰ متعلق به اوکراین را در تصاویر محل انفجار در لهستان شناسایی کرده‌اند».

مقامات آمریکایی نیز گفته بودند که یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که موشک برخورد کرده با لهستان، توسط نیروهای اوکراینی برای رهگیری موشک‌های روسی شلیک شده بود.

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان نیز با اعلام افزایش سطح آمادگی نظامی این کشور، گفته بود: «ورشو درباره لزوم فعال سازی ماده ۴ پیمان واشنگتن مربوط به سازمان آتلانتیک شمالی بحث و تصمیم گیری خواهد کرد».

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=170229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰