تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

پهپادهای ایران ماه‌ها قبل از شروع درگیری با اوکراین در اختیار روسیه قرار داده شد

  • کد خبر : 170445
  • 27 آبان 1401 - 18:19
پهپادهای ایران ماه‌ها قبل از شروع درگیری با اوکراین در اختیار روسیه قرار داده شد

سخنگوی جوسپ بورل گفت که هواپیماهای بدون سرنشین ایران ماه‌ها قبل از شروع جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده شده است.

جمهوریت – اتحادیه اروپا که چهارسال چشم خود را روی نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی ایالات متحده بسته است، اصرار دارد که با ارائه تفسیری گمراه‌کننده بین قطعنامه و مشارکت ادعایی ایران در جنگ اوکراین ارتباط ساختگی برقرار و تهران را بعنوان طرف ناقض معرفی کند.

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست با خبرنگاران ادعای نقش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرد و مدعی شد که اتحادیه اروپا تحریم‌های اولیه را علیه ایران به دلیل تحویل پهپادها به روسیه که در کشتار مردم اوکراین و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شد، تصویب کرده است. این موضوع در جلسه شورای امور خارجه در میان وزرای خارجه بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اتهام‌پراکنی‌ها علیه ایران افزود: موضع نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز کاملاً روشن است و تاکید کرده که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از ایران می‌خواهند که از ارائه سلاح به روسیه که برای ارتکاب جنایات علیه مردم و زیرساخت‌های اوکراین استفاده می‌شود، دست بردارد.

سخنگوی جوسپ بورل ادعا کرد: هواپیماهای بدون سرنشین ایران که گویا ماه‌ها قبل از شروع جنگ در اختیار روسیه قرار داده است، در حال حاضر در این جنگ برای کشتن اوکراینی‌ها استفاده می‌شود و این نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. اتحادیه اروپا قبلاً تحریم‌هایی را در این زمینه تصویب کرده و اقدامات بعدی را نیز در صورت نیاز انجام خواهد داد.

وی درباره احتمال وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران گفت: مذاکرات بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌ها، میزان و زمان آن محرمانه است. بنابراین اگر کشورهای عضو در حال حاضر هیچ اقدام مشخصی انجام نداده و یا تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند، به این معنی نیست که چنین تصمیمات و اقداماتی بعدا تصمیم گیری نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=170445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰