تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

توضیح درباره صدور «احکام حقوقی جدید معلمان»

  • کد خبر : 170822
  • 30 آبان 1401 - 13:56
توضیح درباره صدور «احکام حقوقی جدید معلمان»
اسناد ترمیم حقوق و رتبه‌بندی ارسال شده است. این ماه حکم مزایای رتبه اول آموزشیار معلم برای مشمولان صادر شده است. فرایند صدور احکام قطعی نیز آغاز شده است. قرار شده بود برای آبان ماه حکم کلی و بعد به تدریج حکم قطعی برای مشمولان صادر شود.

جمهوریتیوسف نوری  وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره صدور احکام حقوقی معلمان ارائه و اظهار کرد: صدور احکام قطعی وارد مرحله اصلی شده و تعداد زیادی از رتبه‌ها نیز صادر شده است. ۹۷۲ هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته، شامل رتبه بندی می‌شوند.

 یوسف نوری در حاشیه نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که به میزبانی وزارت آموزش و پرورش در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درباره فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش گفت: در این زمینه بحث تبدیل به احسن املاک و دارایی‌ها مطرح است.

وی افزود: املاک مازادی داریم که نیاز نداریم و اولویت با آنهاست که مدرسه نیستند. قانون به ما اجازه تغییر کاربری داده و قرار است منابع حاصل از آن صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح‌های خیرین شود.

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه برآورد ما ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرین است اظهار کرد: نیاز ما برای طرح‌های جدید امسال ۶۰۰۰ میلیارد و در سفرهای استانی ۴۰۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است. برآورد ما از منابع حاصل از تبدیل به احسن املاک مازاد نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که باید از دولت مجوز گرفته و مراحل واگذاری و فروش انجام شود.

نوری در پاسخ به اینکه با این بودجه چند مدرسه نیمه تمام تکمیل می‌شود؟ اظهار کرد: اگر اعتبارات برسد، امسال کمی بیش از ۱۴ هزار کلاس درس را از اواسط تابستان تا اسفند ساخته و بهره برداری خواهیم کرد.

وی درباره صدور احکام حقوقی معلمان گفت:  اسناد ترمیم حقوق و رتبه‌بندی ارسال شده است. این ماه حکم مزایای رتبه اول آموزشیار معلم برای مشمولان صادر شده است. فرایند صدور احکام قطعی نیز آغاز شده است. قرار شده بود برای آبان ماه حکم کلی و بعد به تدریج حکم قطعی برای مشمولان صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته صدور احکام قطعی، رفت و برگشت و لکه گیری هایی نیاز دارد که زمانبر است. صدور احکام اصلی و قطعی وارد مرحله اصلی شده و تعداد زیادی هم صادر شده است.

نوری در پاسخ به اینکه آیا آذرماه پرونده صدور احکام قطعی بسته می‌شود؟ عنوان کرد: همکارانم به من گفته‌اند آذرماه، اما اجازه دهید کار پیش برود. برخی معلمان ممکن است مدارکی را تحویل نداده باشد و این رفت و برگشت‌ها به نظرم زیاد می‌شود. ۹۷۲ هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته، شامل رتبه بندی می‌شوند و همکارانم شبانه‌روزی کار می‌کنند.

وی درباره رتبه‌بندی مدارس نیز توضیح داد و گفت: رتبه بندی مدارس یکی از گام‌های تحقق  سندتحول بنیادین است که به ما تکلیف شده و باید انجام دهیم. شورای عالی آموزش و پرورش در حال احصای شاخص هاست. مرکز سنجش روی الگویی کار می‌کنند که مبتنی بر مبانی نظری سندتحول است و پژوهش‌های میدانی نیز در حال انجام است تا الگوی رتبه بندی مدارس شاخص سند احصاء شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره جذب و استخدام نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش اظهار کرد: این امر از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌شود و اخیرا مصوباتی در ستاد تعلیم و تربیت داشتیم که بتوانیم از روش‌های متنوعی که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم جذب نیرو داشته باشیم. پیگیری برای اخذ مجوز استخدامی در حال پیگیری است و جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است و بعید می‌دانم جذب از طریق ماده ۲۸ داشته باشیم.

نوری پیرامون کمبود خدمتگزاران مدارس و حقوق اندکی که دریافت می‌کنند نیز گفت: سال گذشته تغییری در حقوق  سرایداران و  خدمتگزاران ایجاد شد و امسال هم مشمول افزایش شدند. این افراد پایه حقوقی شان ضعیف و تعدادشان اندک است و باید برای تامین سرایداران مدارس مجوز بگیریم که پیگیری‌ها در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=170822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰