تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
9

همشهری: تغییر پرچم جمهوری اسلامی، گلی بود که آمریکا به خودش زد

  • کد خبر : 171400
  • 07 آذر 1401 - 12:33
همشهری: تغییر پرچم جمهوری اسلامی، گلی بود که آمریکا به خودش زد
گفته می‌شود احتمالا فدراسیون فوتبال آمریکا به‌خاطر این اقدام با جریمه و محرومیت روبه‌رو شود.
جمهوریت – همشهری در گزارشی درباره حواشی بازی ایران و آمریکا نوشت: پس از جدال ایران با ولز، یورگن کلینزمن در استودیوی برنامه گری لینه‌کر حضور داشت و جملات عجیبی را در مورد خشونت ذاتی، اعتراض مداوم و البته نقش داور در پیروزی تیم ملی به زبان آورد؛ جملاتی که حتی برای مخاطبان همین برنامه نیز پذیرفتنی نبود.
چند روز بعد، کارلوس کی‌روش دوباره لباس رزم به تن کرد و با انتشار یک مطلب طولانی و مفصل، پاسخ کلینزمن را داد. کی‌روش در پاسخ به یورگن، صحبت‌های او را شرم‌آور دانست و از این چهره خواست تا پستش‌ در فیفا را واگذار کند. کی‌روش البته به این عضو کمیته برگزاری مسابقه‌ها توصیه کرده که بعد از واگذاری پست رسمی، حتما به تمرین تیم ملی ایران برود و مهمان اردوی ملی‌پوشان باشد!
برخلاف انتظار، کلینزمن پاسخ آرامی به این ماجرا داده و به‌دنبال جنجال بیشتر نرفته است. او تأکید داشته که به‌زودی با کی‌روش تماس می‌گیرد و جو را آرام می‌کند. به هر حال دیگر کار از کار گذشته و کی‌روش حالا از این موضوع به‌عنوان بهانه‌ای برای تهییج شاگردانش استفاده می‌کند. این همان انگیزه قدرتمندی است که کی‌روش برای ساخت یک تیم رویایی، همیشه به آن نیاز داشته و خواهد داشت. کلینزی با این مصاحبه به شکل ناخواسته‌ای به تیم ملی ایران کمک کرده است.
موضوع فقط به همین امر خلاصه نمی‌شود. ظاهرا آمریکایی‌ها برای به هم زدن تمرکز ایران هر کاری می‌کنند. آنها اخیرا در یک حرکت غیراخلاقی، در صفحه معرفی دیدار تیم ملی ایران با تیم ملی کشورشان، پرچم ایران را بدون نشان وسط منتشر کرده‌اند؛ اقدامی که در نوع خودش باورنکردنی به‌نظر می‌رسد. این اقدام البته با اعتراض جدی فدراسیون فوتبال ایران همراه شد و آمریکایی‌ها نیز آن را اصلاح کردند اما بعید است چنین اتفاقی، به‌صورت تصادفی رخ داده باشد. آمریکا تلاش می‌کند تا بازی را به بیرون از زمین مسابقه بکشاند.
آنها به خوبی می‌دانند که ایران در وضعیت بهتری است و حتی با یک تساوی می‌تواند به مرحله بعدی برود. به همین‌خاطر هم تلاش می‌کنند تا روی ذهن ستاره‌های ایران باشند. اما همانطور که کی‌روش برای کلینزمن و «غرور همیشگی»‌اش توضیح داده، هیچ‌چیز نمی‌تواند اتحاد این تیم را به هم بریزد. اگر کسی با این کارها به‌دنبال به هم زدن تمرکز تیم ملی باشد، فقط ثابت می‌کند که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد.
تیم ملی همیشه زیر فشار و در شرایط سخت، تیم بهتری می‌شود و این بار نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. مگر همین تیم نبود که شکست سنگین روبه‌روی انگلیس را در اوج انتقادها به یک برد جذاب و مقتدرانه مقابل ولز گره زد؟ مگر همین تیم نبود که همیشه در مسیر خلاف پیش‌بینی‌ها قدم برمی‌داشت؟ این بار هم مزاحمت آمریکایی‌ها، در نهایت گریبان خودشان را خواهد گرفت.
گفته می‌شود احتمالا فدراسیون فوتبال آمریکا به‌خاطر این اقدام با جریمه و محرومیت روبه‌رو شود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=171400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰