تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

خزعلی: بازدید کردم؛ زندان زنان بازداشتی اغتشاشات، شبیه خوابگاه دانشگاه‌هاست / امکان «هواخوری» هم دارند

  • کد خبر : 172182
  • 16 آذر 1401 - 10:08
خزعلی: بازدید کردم؛ زندان زنان بازداشتی اغتشاشات، شبیه خوابگاه دانشگاه‌هاست / امکان «هواخوری» هم دارند
در جلسه با شمخانی درباره زندانیان صحبتی نکردم

جمهوریت – ایلنا نوشت : معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: وقتی دیدگاه‌ها نزدیک‌تر شوند، از تندروی‌ها و کندروی‌ها جلوگیری می‌شود. نشست با دبیر شورای عالی امنیت ملی نشست خوبی برای تعدیل دیدگاه‌ها و رفع برخی ابهامات بود.

انسیه خزعلی درباره دیدارش با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و این‌که چقدر این دیدارها می‌تواند رافع مشکلات کشور باشد، گفت: در هر حال گفت‌وگو خوب است. اینکه اعضای احزاب، گروه‌ها، سمن‌ها یا کسانی که به عنوان شخص حقیقی فعالیت‌هایی می‌کنند و نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی دارند، دور هم جمع شوند و حرف‌های همدیگر را بشنوند، خیلی خوب است.

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات فقط افراد یک گروه و دیدگاه باهم صحبت می‌کنند، لذا آن دیدگاه دائما در نظرشان تشدید می‌شود، ضریب می‌گیرد و از دریچه واحدی به مساله می‌نگرند و دائما احساس محق بودن در آن گروه خاص شکل می‌گیرد اما وقتی حرف‌های همدیگر را بشنوند، نظرات و دیدگاه‌ها تعدیل می‌شود و می‌توانند بهتر به راه‌حل برسند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دیدگاه‌ها نزدیک‌تر شوند، از تندروی‌ها و کندروی‌ها جلوگیری می‌شود. بر همین اساس به نظر من نشست خوبی برای تعدیل دیدگاه‌ها و رفع برخی ابهامات بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره زندانیان و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر هم صحبت شده است، گفت: به طور خاص در آن جلسه درباره زندانیان صحبتی نکردم، اما روز دوشنبه بازدیدی از یکی از زندان‌ها داشتم، صحبت‌های‌شان را شنیدم و با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای هم در مورد شرایط آنها صحبت کردم و در پی آن هستیم اسباب آزادی افرادی که فرزند دارند یا تقصیر کمتری دارند و یا مشکلات و بیماری دارند فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: از کل تعداد بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر؛ ۱۰ درصد زنان هستند. وی همچنین در مورد شرایط نگهداری زندانیان گفت: شرایط مناسبی از نظر معیشت و بهداشت برای زندانیان فراهم شده بود و چیزی شبیه خوابگاه برخی از دانشگاه‌های کشور را شاهد بودم. همچنین برای بازداشت‌شدگان از صبح تا غروب امکان هواخوری و استفاده از محیط باز فراهم بود. علاوه بر همه این‌ها نامه‌ها و درخواست‌هایشان دریافت شد و برخی که خواهان آزادی با وثیقه یا به صورت مشروط بودند، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=172182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰