تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

دانشگاه آزاد مثل ماهی از دست ناظران لیز میخورد

  • کد خبر : 175832
  • 26 دی 1401 - 8:19
دانشگاه آزاد مثل ماهی از دست ناظران لیز میخورد
روزنامه جام جم نوشت: دانشگاه آزاد می‌خواهد هر طور که شده از ذره‌بین نظارت‌ها فاصله بگیرد و می‌خواهد همان‌طور که ۴۰سال تمام مثل یک ماهی لیز از دست همه ناظران سر خورده، بازهم به راهش ادامه دهد.

جمهوریت – روزنامه جام جم گزارشی از سرنوشت طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی دارد و در آن از فرار این دانشگاه از شفافیت انتقاد کرده است.

به گزارش جام جم، دانشگاه آزاد می‌خواهد هر طور که شده از ذره‌بین نظارت‌ها فاصله بگیرد و حاشیه امنی را که چهار دهه دارا بوده برای خودش حفظ کند. فشارهایی هم که به نمایندگان مجلس برای رای منفی دادن به طرح وارد کرده است همه به این دلیل بوده که می‌خواسته همان‌طور که ۴۰سال تمام مثل یک ماهی لیز از دست همه ناظران سر خورده، بازهم به راهش ادامه دهد. منبع مطلعی که با ما دراین‌باره گفت‌وگو کرد اما تاکید دارد که اگر از اعمال فشار برای از دستورکار خارج شدن طرح و راه‌نیافتن آن به صحن علنی مجلس باخبر شوند. حتما راه‌های مقابله‌ای را در پیش خواهند گرفت.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: برای زمینگیر کردن طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد خیلی‌ها تلاش کردند. رایزن‌ها چندین بار با تک‌تک نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس جلسه گذاشتند تا قانع‌شان کنند که به این طرح رای ندهند. فشارها چنان سنگین بود که انرژی زیادی از طراحان و دنبال‌کنندگان طرح گرفت ولی سرانجام به تصویب رسید. یک منبع مطلع به جام‌جم خبر می‌دهد که طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد با وجود همه تلاش‌ها و تقلاها در کمیسیون آموزش مجلس تایید شد و اکنون در دستورکار هیات‌رئیسه است، موضوعی که علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در گفت‌وگو با ما آن را تایید می‌کند و اطمینان می‌دهد که «طرح در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار دارد».

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰