تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

تولید ۷۰۰ هزار تن مرکبات مازاد بر نیاز در کشور

  • کد خبر : 175924
  • 27 دی 1401 - 12:22
تولید ۷۰۰ هزار تن مرکبات مازاد بر نیاز در کشور
میزان صادرات مرکبات امسال در آذرماه از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 درصد رشد دارد و طبق توافقنامه امضا شده ، مرکبات ایران به چین صادر خواهد شد .

جمهوریت – سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت طبق توافق‌نامه‌ای که با کشور چین منعقد شده است؛ قرار است صادرات مرکبات ایران به این کشور هم انجام شود.
محرم سلطانی سرپرست دفتر توسعه  معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۷۰۰ هزار تن مرکبات مازاد بر نیاز در کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات مرکبات به  انجام شده است.

وی افزود: طبق توافق‌نامه بیمه‌ای که با کشور چین منعقد شده است؛ قرار است صادرات مرکبات ایران به این کشور هم انجام شود.

سلطانی ابراز امیدواری کرد که با توجه به نیاز گسترده کشور چین به مرکبات، صادرات به این کشور در سال‌های آتی مازاد بازار را کنترل کند.

به‌گفته سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، میزان صادرات مرکبات امسال در آذرماه از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ درصد رشد دارد و این رقم نسبت به ۹ ماه سال گذشته ۱۴ درصد رشد دارد.

سلطانی در پاسخ به اینکه صادرات محصولات به چه کشور‌هایی بوده است، گفت: مرکبات بیشتر به کشور‌های همسایه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰