تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

رشد ۶۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی

  • کد خبر : 176067
  • 28 دی 1401 - 12:15
رشد ۶۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی
بانک کشاورزی بر اساس هدف‌گذاری خود در زمینه توسعه رویکردهای جدید تأمین مالی، با تمرکز بر ارتقاء پرداخت تسهیلات بانکی، ضمن تحقق 117 درصدی برنامه سال جاری میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته 572 هزار میلیارد ریال معادل 69 درصد رشد داشته است.

جمهوریت ـ توسعه رویکردهای جدید تأمین مالی و ورود به بازارها و کسب‌وکارهای جدید از اولویت‌های راهبردی بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ به عنوان بانک تخصصی حوزه کشاورزی بوده است.

بر اساس همین رویکردها نیز بانک کشاورزی از ابتدای سال جاری، با برنامه‌ریزی هدف‌دار در زمینه پرداخت تسهیلات و توجه به ارائه تسهیلات بانکی به جامعه هدف خود، یعنی کشاورزان، اقداماتی جدی را انجام داده و البته تسهیلات‌دهی به سایر بخش‌های جامعه اعم از بخش‌های تولیدی و همچنین ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه را از نظر دور نداشته است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون،۸۶ درصد تسهیلات بانک کشاورزی به صورت تخصصی به بخش کشاورزی، چهار درصد در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ درصد نیز به سایر بخش‌های تولیدی پرداخت شده است.

همچنین طبق صورت‌ها و گزارش‌های مالی بانک کشاورزی، شعب این بانک در سراسر کشور، از ابتدای سال جاری تا دهم دی ماه با پرداخت بالغ بر ۱۴۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات، ۲۰۰هزار میلیارد ریال بیش از برنامه پرداختی کل سال ۱۴۰۱ به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده‌اند؛ اقدامی که رشد ۶۹ درصدی پرداخت تسهیلات در سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پی داشته و این رشد معادل ۵۷۲هزار میلیارد ریال بوده است.

بر این اساس بانک کشاورزی موفق شده تا هفته ابتدای دی ماه امسال، برنامه‌ای را که در زمینه پرداخت تسهیلات تا پایان سال ۱۴۰۱ برای خود ترسیم کرده، به میزان ۱۱۷ درصد محقق کند.

 

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=176067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰