تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

مرمت و بازپیرایی کفپوش چوبی کوشک احمدشاهی نیاوران

  • کد خبر : 176418
  • 01 بهمن 1401 - 20:16
مرمت و بازپیرایی کفپوش چوبی کوشک احمدشاهی نیاوران

جمهوریت – طرح مرمت و حفاظت علمی این کفپوش پس از انجام مطالعات فن‌شناسی و آسیب‌شناسی مقدماتی با همکاری کارشناسان مجرب و متخصص مرمت آثار تاریخی و فرهنگی اجرا شد. لایه‌برداری رنگ، اسیدزدایی ساختار چوبی با محلول هیدرواکسید باریوم پنج درصد، استحکام‌بخشی با محلول پلی وینیل بوتیرال پنج درصد، اصلاح اتصالات جدا شده و ایجاد […]

جمهوریت – طرح مرمت و حفاظت علمی این کفپوش پس از انجام مطالعات فن‌شناسی و آسیب‌شناسی مقدماتی با همکاری کارشناسان مجرب و متخصص مرمت آثار تاریخی و فرهنگی اجرا شد.

لایه‌برداری رنگ، اسیدزدایی ساختار چوبی با محلول هیدرواکسید باریوم پنج درصد، استحکام‌بخشی با محلول پلی وینیل بوتیرال پنج درصد، اصلاح اتصالات جدا شده و ایجاد چند لایه رنگ و پوشش محافظ از جنس پوشش‌های سلولزی سازگار با چوب از جمله عملیات اجرایی این پروژه بود.
یکی از آرایه‌های معماری به کار رفته در فضای داخلی کاخ موزه کوشک احمد شاهی، کفپوش طبقه بالای آن است که از جنس چوب جنگلی و نوارهای آلومنیومی و برنجی است که به‌صورت چیدمان کام و زبانه‌ای بر بستر بتنی اجرا شده و دارای رنگ پوششی به رنگ سیاه است.
 طی گذر زمان و تحت تاثیر عوامل فرساینده محیطی همچون سایش ناشی از تردد در بخش‌های مختلف به‌ویژه در لایه رنگ، برخی نواحی کفپوش دچار آسیب و فرسایش شده بود، که طی سال‌جاری مرمت و بازپیرایی این بخش از اجزا معماری کاخ موزه با اتکا بر شیوه های نوین و علمی انجام شد.
انتهای پیام
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=176418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰