تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

در ششمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری گذشت؟

  • کد خبر : 176689
  • 03 بهمن 1401 - 19:08
در ششمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری گذشت؟
حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

جمهوریت – ششمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری در سوئد برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، ششمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد، امروز دوشنبه، سوم بهمن ماه برگزار شد و در این جلسه وکلای حمید نوری به دفاع از او پرداختند.

«توماس بودستروم»، به همراه «هانا لارسون»، به عنوان وکلای حمید نوری، بیانیه‌‎های خود را در دفاع از وی قرائت کردند؛ در این جلسه دفاع، «بودستروم»، ادله و استدلال‌های مختلفی را مطرح کرد.

در این جلسه وکلای حمید نوری در بخشی از اظهارات خود به ادعای مطرح شده از سوی وکلای شاکیان و همچنین دادستان سوئد و تناقضات موجود در ارجاع‎‌ها به اسناد ذکر شده، پرداختند.

«بودستروم» در بخشی از سخنان خود گفت: ما می‌دانیم بسیاری از اطلاعات در این پرونده وجود دارد که ما روی آنها تمرکز خواهیم کرد؛ در رابطه با این سوالات اولیه باید ادله اثبات را هم با همان دقت روی آن اظهار نظر کرد؛ این ادله اثبات به طور کلی از کتاب و مقالاتی است که توسط افرادی که ذینفع هستند نوشته شده و نه آن چیزی که از نظر قضایی مورد نیاز است.

وکلای حمید نوری تاکید کردند: یک سری پژوهشگر هم هستند که اظهار نظر کردند و در دنیای دانشگاهی و علمی به تعداد پژوهشگران می‌تواند تئوری وجود داشته باشد؛ بنابراین اگر صحبت از این پژوهشگران است و وقتی صحبت از دادگاه می‌شود، پس نمی‌توان اینها را ادله قرار داد.

وکلای حمید نوری در بخشی دیگر گفتند: ما متوجه مساله هستیم و پژوهشگرانی هستند که صحبت‎هایی به نفع دادستان مطرح کرده‎اند اما بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران هم صحبت‎هایی عکس آن را مطرح می‌کنند و اینجاست که دادگاه تجدیدنظر نباید به سادگی انتخاب کند که کدام قسمت‌ها را بپذیرد و کدام قسمت‌ها را نپذیرد.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=176689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰