تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
6

هم اندیشی روسای ۱۹ دانشگاه برتر کشور با رئیس کل دیوان محاسبات

  • کد خبر : 176764
  • 04 بهمن 1401 - 15:13
هم اندیشی روسای ۱۹ دانشگاه برتر کشور با رئیس کل دیوان محاسبات
دستغیب: حساب واحد خزانه دریچه ورود به مدیریت مالی بهتر است / تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه های برتر در طراحی و اجرای نظام جامع مالی کشور

جمهوریت – نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های برتر کشور با رئیس کل دیوان محاسبات امروز در دیوان محاسبات برگزار شد.
در این نشست، دکتر سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور ضمن تاکید بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر دانشگاه ها و دیوان محاسبات، استقرار نظام مدیریت و گزارشگری هوشمند مالی چند سطحی در دانشگاه ها را ضروری عنوان کرد و گفت: این نوع گزارشگری موجب افزایش اعتبار و سرمایه های اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها در کشور و بخصوص فرصت پارک های علم و فناوری استفاده کرد، افزود: باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته، ظرفیت پارک های علم و فناوری برای توسعه دانشگاه ها و ظرفیت دانشگاه ها نیز برای پیشبرد همه امور کشور به کار گرفته شود.
دکتر دستغیب توجه به عناصر صورت های مالی، حذف حساب های واسطه و برقراری حساب متمرکز خزانه را راهکاری مناسب برای ایجاد انضباط مالی دانست و گفت: حساب واحد خزانه تنها دریچه ورود به مدیریت بهتر مالی است. بر همین اساس باید سازوکارهای لازم برای این موضوع را مدنظر قرار داد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه شورای حقوقی این سازمان، امکان ایجاد وحدت رویه های لازم در اجرای مصوبات را دارد، افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات مالی دانشگاه ها مربوط به ابهامات قانونی در گذشته و برخی از مصوبات هیئت امنا است که روسای دانشگاه ها می توانند مصادیق آن را احصاء و به دیوان محاسبات کشور منعکس کنند تا در شورای حقوقی و هیئت عمومی دیوان مطرح و وحدت رویه های لازم تصویب شود.
دکتر دستغیب در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم رفع دغدغه های مختلف جامعه دانشگاهی و استفاده از ظرفیت دانشگاه های برتر در طراحی و اجرای نظام جامع مالی کشور، گفت: دانشگاه های کشور باید متمرکز بر ماموریت های آموزشی و پژوهشی باشند بر همین اساس تلاش می کنیم تا مسایل و مشکلات پیش رو را کاهش دهیم.
در این نشست که روسای دانشگاه های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیر، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، الزهرا(س)، علمی و کاربردی، خوارزمی، هنر، پیام نور، فرهنگیان، شهید رجائی، شاهد و معاونین دانشگاه های تربیت مدرس، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان و شیراز حضور داشتند، دغدغه ها و مسائل مربوط به دانشگاه ها در حوزه بودجه ریزی و اختصاص اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم حل این مشکلات برای تمرکز جدی تر در حوزه علمی و پژوهشی تاکید شد.
همچنین با دستور رئیس کل دیوان محاسبات مقرر شد کمیته های ویژه ای برای حل مشکلات دانشگاه ها تشکیل شود تا مسیر رشد و پیشرفت هر چه بیشتر دانشجویان در عرصه های علمی و فناوری مهیا شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=176764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰