تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

راهکارهای دور زدن تحریم‌ها برای خرید هواپیما

  • کد خبر : 177164
  • 08 بهمن 1401 - 17:41
راهکارهای دور زدن تحریم‌ها برای خرید هواپیما
اکنون از ۳۳۰ هواپیما  ۱۷۵ فروند عملیاتی است. شرکت‌ها تلاش می‌کنند ناوگان را افزایش دهند اما بیشتر شرکت‌ها توان این کار را ندارند و عمدتا زیان‌ده هستند. عدم متعادل‌سازی نرخ بلیت باعث می‌شود که شرکت‌ها امکان سرمایه‌گذاری و نوسازی نداشته باشند و ‌اگر این روند ادامه یابد، تابستان آینده همین ناوگان را نخواهیم داشت.  

جمهوریت – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه اگر نرخ‌ها تابع عرضه و تقاضا باشد، شرکت‌ها ‌می‌توانند خود را بازسازی کنند، گفت: این کار باعث افزایش ناوگان و افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی از کل حمل‌ونقل کشور خواهد شد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا امکان افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی وجود دارد، گفت: اگر فشاری که روی قیمت‌گذاری وجود دارد برداشته شده و نرخ‌ها تابع عرضه و تقاضا باشد و شرکت‌ها بتوانند خودشان را بازسازی کنند، باعث افزایش ناوگان و افزایش سهم حمل‌ونقل هوایی از کل حمل‌ونقل کشور خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در شرایط تحریمی، امکان ورود هواپیما به ایران را داریم؟ بیان کرد: شرکت‌ها تلاش می‌کنند که این کار را انجام دهند و راهکارهایی وجود دارد که شرکت‌ها با دور زدن تحریم‌ها بتوانند هواپیما وارد کنند.

پیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی یک درصد حمل ونقل کشور را به خود اختصاص داده است، گفته بود: به‌طور میانگین سالانه ۱۸ میلیون مسافر از طریق هواپیما جابه‌جا می‌شوند، درحالی که عمده مسافران، مدیران و قشر برخوردار هستند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد ناوگان به‌دلیل کمبود سرمایه در گردش زمین‌گیر است، گفته بود: اکنون از ۳۳۰ هواپیما  ۱۷۵ فروند عملیاتی است. شرکت‌ها تلاش می‌کنند ناوگان را افزایش دهند اما بیشتر شرکت‌ها توان این کار را ندارند و عمدتا زیان‌ده هستند. عدم متعادل‌سازی نرخ بلیت باعث می‌شود که شرکت‌ها امکان سرمایه‌گذاری و نوسازی نداشته باشند و ‌اگر این روند ادامه یابد، تابستان آینده همین ناوگان را نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰