تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
2

چند می‌گیری صیغه بشی؟ فقط بالای ۱۸سال بخوانند

  • کد خبر : 177462
  • 11 بهمن 1401 - 14:22
چند می‌گیری صیغه بشی؟ فقط بالای ۱۸سال بخوانند
افزایش روزافزون کانال‌ها و گروه‌های صیغه‌یابی و ازدواج موقت در فضای مجازی، زنگ هشدار جدی برای جامعه است، اما پیش از هر چیز لازم است افراد از ماهیت و هدف این گروه‌ها مطلع باشند.

جمهوریت – ایسنا نوشت : «شما به کانال صیغه‌یابی و ازدواج موقت اضافه شُدید»…

ساعت ۱۱ شب به‌محض آنلاین شدن در یکی از شبکه‌های مجازی، این پیام روی گوشی نمایان می‌شود «با سلام خدمت تمام عزیزان کانال کیس‌های جدید و زیبا شارژ شد برای معرفی اسم شهرتون یا محل سکونتون را اعلام کنید.» حس کنجکاوی باعث می‌شود سری به گروه بزنم و برخی از پیام‌ها را بخوانم.

 

«هرکسی که دو نفر را معرفی کنه برای صیغه ۸۰ درصد تخفیف برای خودش محسوب میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت فرم به آیدی مدیر گروه پیام بدید.»

«بسیاری از عزیزان در خصوص نحوه معرفی زوجه(خانم) به آن‌ها سؤال کرده‌اند. روش بسیار ساده است؛ اول: فرم عضویت پر می‌کنید، دوم: طبق درخواست شما با خانم هماهنگی می‌شود، سوم: حق معرفی پرداخت می‌کنید، چهارم خانم به شما معرفی می‌شود و صیغه عقد موقت جاری می‌شود. همراهان عزیز از آنجا که مؤسسه ازدواج ما رسمی است و در دو زمینه ازدواج دائم و موقت فعالیت می‌کند، از تمام کشور خانم‌ها جهت ازدواج درخواست داده‌اند. یعنی از تمام شهرها مورد وجود دارد، اما به دلیل کمبود وقت تمام کدها در کانال منتشر نمی‌شود. برای یافتن زوجه(خانم) در شهر مدنظر، نام شهر را به ادمین ارسال فرمایید. نکته: همه کیس‌های مؤسسه کارت بهداشت و سلامت دارند.»

بعد از چک کردن این اطلاعات نسبتاً کامل، نگاهی به لیست کیس‌های گروه می‌اندازم:

کد خانم: شهر:  روزانه_هفتگی_ماهانه: سن: … قد: …. وزن: … رنگ پوست: … مسکن: … مهریه روزانه: … هزارتومان مهریه هفتگی: … هزار تومان مهریه ماهانه: … میلیون تومان

هزینه معرفی و مشاوره:  ۱۰۰ هزار تومان

حس کنجکاوی خبرنگاری به سراغم می‌آید و برای مطلع شدن از ماجرای این کانال‌ها که هر روز به‌صورت قارچ‌گونه در حال زیاد شدن هستند و در شبکه‌های مجازی و اینترنت جولان می‌دهند، با شماره‌ای که هیچ نام و  نشان و عکسی از من به‌عنوان خبرنگار ندارد به ادمین کانال پیام می‌دهم.

– سلام خسته نباشید شرایط معرفی در کانال چیه؟

پشتیبانی کانال بدون هیچ سلام و علیکی بلافاصله جواب می‌دهد: عکس مشخصات

 ۲۲ساله، اصفهان، قد ۱۶۰، رنگ پوست گندمی، مسکن ندارم + تصویر 

_ پشتیبانی کانال: چند عکس تمام‌قد بدید.

چه‌جور عکاسی، باحجاب یا بی‌حجاب فرقی نداره؟

– پشتیبانی کانال: عکس خونگی باشه حتماً بفرستید کد زدم براتون تا فرم معرفیتونو آماده کنم و در کانال بذارم…

ساعت ۳ صبح ناگهان انبوهی از پیام‌های ناشناس روی صفحه گوشی نمایان می‌شود.

با چشمان خواب آلود گوشی را چک می‌کنم و متوجه می‌شوم هنوز یک ساعتی از آخرین پیام ادمین نگذشته بوده که مشخصات ساختگی من، آن هم بدون تائید و گرفتن حق‌الزحمه از درخواست‌کننده، با آیدی ثبت ‌کننده آگهی در گروه منتشر شده است! و حالا ناگهان با سیلی از پیام‌های تمام نشدنی مواجه شده‌ام!

– علی: سلام می‌تونم شرایطتونو بپرسم

– شایان: من از کانال صیغه‌یابی پیام میدم شرایطت چیه می‌تونیم باهم باشیم؟

– فرهاد: سلام من برای صیغه پیام دادم همه‌جوره اوکی‌ام ساپورت مالی می‌کنم کی همو ببینیم؟

– محسن: سلام من محسنم ۲۷ سالمه یک ساله طلاق گرفتم یه دختر دارم دنبال خانمی هستم که نیازامو رفع کنه و من هم همه‌جوره تأمینش کنم.

با ترس و عجله آیدی ساختگی را پاک و تمام مکالمات‌ام را پاک می‌کنم، اما ماجرا به همین سادگی تمام نمی‌شود! پیام‌های یکی بعد از دیگری از هر قشر و سن و شرایطی روی گوشی نمایان می‌شود. همه پیام‌ها را پاک و مسدود می‌کنم، اما بی‌فایده است!

دوباره به ادمین کانال پیام می‌دهم: سلام ببخشید من منصرف شدم، لطفاً عکس و مشخصات من رو بردارید؟

– پشتیبانی کانال: نمیشه می‌خواستید از اول درست تصمیم بگیرد… و شماره را مسدود می‌کند!

باوجود پیگیری‌های زیاد، هنوز اطلاعات از کانال حذف نشده و مزاحمت‌ها ادامه دارد …

 کانال‌های همسریابی قانونی نیستند

سرهنگ مرتضوی(رئیس پلیس فتای اصفهان) می‌گوید: یکی از جرائمی که با رصد و پایش هوشمندانه در فضای مجازی با آن مواجه هستیم کلاه‌برداری و سوءاستفاده از کاربران با سوق دادن آن‌ها به صفحات و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و یا صیغه‌یابی است. مرتضوی می‌گوید:  هیچ قانونی در زمینه راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات اجتماعی با موضوع همسریابی در فضای مجازی نداریم، اضافه می‌کند: بنابراین اگر با این‌گونه موارد مواجه شدند بدانند که فعالیت آن‌ها مجرمانه است. او می‌گوید: هیچ‌چیزی به نام صیغه‌یابی یا همسریابی در فضای مجازی نداریم کلاً این مسئله غیرقانونی و مجرمانه است.

دعوت‌های ناخواسته!

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی افراد ناخواسته به این کانال‌ها اضافه می‌شوند؟ می‌گوید: این موضوع که در کانال‌های متفرقه یا به‌ویژه در صیغه‌یابی به‌صورت ناخواسته دعوت می‌شوید، اغلب با استفاده از ربات است که بیشتر در تلگرام اتفاق می‌افتد که مدیران این کانال‌ها که با طراحی ربات کاربران را عضو می‌کنند. وی با بیان اینکه البته ممکن است بعضی کانال‌های حوزه تجاری یا تبلیغاتی به ازای اضافه کردن عضو به اعضای فعال حق‌الزحمه بدهند، اضافه می‌کند: اما کلاه‌برداری یا سوءاستفاده از اعتماد کاربران زیاد است. اگر افراد شاکی خاصی دارند و از طرف مخاطب که ربات نیست، شناخت دارند، می‌تواند در مراجع قانونی یا دفتر الکترونیک قضایی با مستندات شکایت کند تا پیگیری شود.

چرایی گرایش به ازدواج موقت و صیغه‌یابی

کوروش محمدی(رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران): در حال حاضر حجم وسیعی از پیج یا کانال‌های صیغه‌یابی با عضوهای بالا در فضای مجازی ایجاد شده که از نظر ذهنی چالشی ایجاد می‌شود که ما به کجا رسیدیم و شرایط ازدواج در جامعه چه آسیبی دارد که جامعه به سمت این فضاهای ازدواج موقت و صیغه‌یابی گرایش نشان می‌دهد.  اکنون جامعه در مسیر ازدواج با مشکل روبه‌رو است که صیغه‌یابی‌های بدون مجوز روی کار آمدند. در واقع نهاد ازدواج و خانواده در جامه دچار تنش شده که نشان می‌دهد کارکردهای حوزه اجتماعی ناکارآمد هستند و حتی گاهی سیاست‌های غلطی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه می‌دهد:  اینکه امروزه در بین این افراد، اغلب جوانان استقبال می‌کنند، چه دخترانی که به صیغه تن می‌دهند و پسرانی که برای رفع نیازها هزینه می‌کنند، کسانی هستند که آسیب‌ها را جدی درک کردند و از تشکیل دادن خانواده و کمک به باوری جامعه به ناامیدی و یأس رسیدند و به نیازهای خود پاسخ می‌دهند.

معایب احتمالی ازدواج موقت

محمدی توضیح می‌دهد: البته که صیغه پدیده شرعی است که اگر تا حدی ‌که اسلام توصیه کرده اتفاق بیفتد توجیه دارد؛ اما اینکه آینده جوانان با این نوع ازدواج‌ها گره بخورد و به یک اتفاق عادی تبدیل شود، باعث آسیب‌هایی در جامعه می‌شود. وی با اعلام اینکه دختران و زنانی که به‌ خاطر  مشکلات و گرفتاری‌ها به این راه ورود پیدا می‌کنند، دیگر به زندگی عادی نمی‌گردند، افزود: این افراد چون دائماً در حال صیغه شدن هستند و همچنین پسران هم دائماً در حال تجربه افراد مختلف هستند و این همان نقطه آسیب است

رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران صیغه یا ازدواج موقت را نوعی مدیریت رابطه جنسی می‌داند و می‌گوید: روزبه‌روز ترس این وجود دارد به عدد دختران و جوانانی که هنوز سابقه ازدواج ندارد؛ ولی به مسائل تن می‌دهند، اضافه شود. همچنین یکسری افراد سودجو هستند که از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند و کلاه‌برداری‌های اینترنتی را با استفاده از نیازهای غریزی جوانان جلو می‌برند و پول‌های کلانی به دست می‌آورند.

افزایش روزافزون کانال‌ها و گروه‌های صیغه‌یابی و ازدواج موقت در فضای مجازی، زنگ هشدار جدی برای جامعه است، اما پیش از هر چیز لازم است افراد از ماهیت و هدف این گروه‌ها مطلع باشند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰