تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
4
قطار تغییرات دولت به باب همایون رسید؛

اولین بودجه ای که یک نفر آن را تصویب و اجرا میکند!

  • کد خبر : 177676
  • 14 بهمن 1401 - 12:50
اولین بودجه ای که یک نفر آن را تصویب و اجرا میکند!
سیّد احسان خاندوزی وزیر جوان امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم که کرسی سبز نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را در سودای تکیه بر صندلی وزارت ترک کرد ، قبل از پایان دولت ، از قطار کابینه پیاده خواهد شد.

جمهوریت – خبرنگار جمهوریت کسب اطلاع کرده است که سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی به زودی جای خود را به سید شمس الدین حسینی رئیس فعلی کمیسیون تلفیق بودجه خواهد داد.

جهش قیمت ارز و نابسامانی بازار پولی بانکی کشور اگر چه به طور مستقیم به عملکرد سید احسان خاندوزی مرتبط نیست اما به روال همه دولت ها در چنین شرایطی ، دم دست ترین قربانی ، وزیر اقتصاد است و کمتر کابینه ای در دولت ها ، وزیر اقتصاد را تا پایان دولت تحمل و همراهی کرده است .

اما سید شمس‌الدین حسینی دارنده مدرک دکترای اقتصاد و از دولت‌مردان دولت محمود احمدی‌نژاد است. وی نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان مازندران و حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است که هم اکنون ریاست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون پر اهمیت تلفیق بودجه ۱۴۰۲ را بدست دارد.

بعد از اعمال این تغییرات، شمس الدین حسینی، نخستین وزیری است که بودجه را در مقام رئیس کمیسیون تلفیق تصویب کرده و حالا قرار است به عنوان وزیر اقتصاد، اجرا کند . شاید این سناریو دلیل تاخیر دولت در اجرای تصمیمش برای تغییر خاندوزی را توجیه کند که شانس بالای سید شمس الدین در  رای آوری به عنوان رئیس تلفیق بودجه ، بهترین تصمیم است برای اینکه عضو آینده کابینه ، دولت را از تغییراتی برخلاف نظر دولت در مجلس نجات دهد.

تغییر خاندوزی که از وزرای نزدیک به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس است ، از حیث مناسبات دولت و مجلس نیز شایان توجه است.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰