تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
3

حمایت آمریکا از خرابکاری اسرائیل در ایران

  • کد خبر : 177682
  • 14 بهمن 1401 - 12:17
حمایت آمریکا از خرابکاری اسرائیل در ایران
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم نقض قوانین بین‌المللی و محکوم است.

جمهوریت – سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اعتراض ایران به شورای امنیت درباره اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در ایران تلویحا از اقدامات رژیم اسراییل حمایت کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است،‌ در پاسخ به این که با توجه به اعتراض ایران به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر نقش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان، چه نظری در این باره دارد، گفت: من مطلع نیستم که برنامه‌ای برای هرگونه رای‌گیری وجود داشته باشد. ما پیش از موعد درباره چنین فرضیه‌ای نظر نمی‌دهیم.

پرایس در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران گفت: شنیدن این پیام‌ها از سوی ایران واقعا جالب است. چون در هر صورت، این خود ایران است که تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای ایجاد می‌کند. این در هر اقدامی و در هر حوزه‌ای مشهود است. [ایران] برنامه هسته‌ای‌اش را پیش می‌برد. صادرکننده اصلی تروریسم در جهان است. از نیروهایی نیابتی حمایت می‌کند که عمیقا موجب ثبات‌زدایی منطقه می‌شوند. همچنین برنامه موشکی‌اش را هم توسعه می‌دهد. بنابراین، این که ایران هر کسی جز خودش را ملامت می‌کند،‌ چیزیست که با آن مخالفیم.

پاسخ پرایس به این پرسش در پی این مطرح می‌شود که امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران  در سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی مسئول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم نقض قوانین بین‌المللی و محکوم است.

سفیر ایران در این نامه با اشاره به اظهارات ۲۷ ژانویه رئیس رژیم صهیونیستی در مقر ناتو و اظهارات ۱۶ ژانویه رئیس ستاد ارتش این رژیم نسبت به تهدید به استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران، از جمله تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگوی اخیر با شبکه سی‌ان‌ان در ۳۱ ژانویه و اعتراف به دخالت این رژیم در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در ایران تاکید شده است که این رژیم باید پاسخگوی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ارتکابی علیه ایران باشد و بدون استثنا با عواقب آن مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰