تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ۱۵۰ ساعت با جوانان «اغتشاشگر» گفتگو داشتم

  • کد خبر : 177848
  • 16 بهمن 1401 - 13:13
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ۱۵۰ ساعت با جوانان «اغتشاشگر» گفتگو داشتم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شخصا در اغتشاشات اخیر حدود ۱۵۰ ساعت با جوانان اغتشاشگر گفتگو داشتم، سالهاست که به‌طور مرتب به چند دبیرستان می‌روم و در جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان شرکت می‌کنم.

جمهوریت – حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دومین روز نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: مردم ما همواره در خصوص مسایل و موضوعات کشور دغدغه‌مند هستند.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از اظهارات خسروپناه را در ادامه می خوانید:

  • اگر مأیوس شویم، به دشمن فرصت بیشتری داده‌ایم؛ شخصا در اغتشاشات اخیر حدود ۱۵۰ ساعت با جوانان اغتشاشگر گفتگو داشتم، سالهاست که به‌طور مرتب به چند دبیرستان می‌روم و در جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان شرکت می‌کنم.
  • باید سیاست‌های عملیاتی و مصوباتی مانند حوزه حجاب را پیگیری کنیم و اگر ببینیم که اثربخش نیستند، مصوبات جدید بیاوریم؛ باید واقعیت‌های میدان را بشناسیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید دبیرخانه چابک و عملیاتی باشد نه اینکه خودش به میدان آید. این شورا مصوبات و سیاست‌های عملیاتی را پیگیری کرده و اثربخشی آن‌ها را بررسی می‌کند.
  • دوگانه دیگر در مواجهه با اتفاقات، آن است که گاهی در حوادث شاد و گاهی غمگین می‌شویم، لذا باید کنترل احساسات داشته باشیم اما برخی این را ندارند.
  • در برابر حوادث مختلف نباید خودمان با خودمان بجنگیم بلکه باید با دشمن اصلی به مبارزه بپردازیم و باید در خصوص مباحثی مانند حجاب و عفاف، دستگاه های ما هم‌افزایی داشته باشند و از موازی کاری و مدیریت دوگانه پرهیز شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰