تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

بدون قرعه‌کشی و اقساط؛ ماشین‌های کرمان‌خودرو زیر پای کارکنان حج‌ و زیارت

  • کد خبر : 177880
  • 16 بهمن 1401 - 14:30
بدون قرعه‌کشی و اقساط؛ ماشین‌های کرمان‌خودرو زیر پای کارکنان حج‌ و زیارت
شرکت کرمان خودرو چندین دستگاه ماشین جک s5 را با قیمت پایین‌تر از کارخانه خارج از نوبت و بدون قرعه‌کشی و البته با اقساط بلندمدت به کارکنان سازمان حج و زیارت می‌دهد!

جمهوریت – در حالی که دولت با اجرای سیاست‌های مختلف از رانت در خرید خودرو جلوگیری و خودروسازان را مکلف به فروش خودرو در بورس کالا یا از طریق قرعه‌کشی کرده است، برخی از شرکت‌های خودروساز و همچنین سازمان‌های دولتی از این اقدام تخطی می‌کنند.

به گزارش فارس، سازمان حج و زیارت که زیر مجموعه وزارت ارشاد است، در اقدامی خارج از نوبت و البته بدون قرعه‌کشی اقدام به اعطای ماشین جک s۵ ۱۵۰۰ کرده است که با هماهنگی کرمان خودرو، این ماشین‌ها با تخفیف به قیمت یک میلیارد و ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به کارمندان سازمان حج و زیارت اعطا می‌شود و بر اساس برنامه‌ اعلام شده، این خودروها تا سه ماه آینده تحویل خواهد شد.

عرضه این خودروها خارج از نوبت و البته بدون قرعه‌کشی در اقساط ۲۴، ۳۶ و ۴۸ ماهه است و حتی در این ثبت‌نام محدودیت‌های عرضه خودروها برای عموم که نداشتن پلاک فعال است، در نظر گرفته نشده است.

همچنین با توجه به بازپرداخت طولانی مدت هزینه خودرو، بسیاری از کارمندان سازمان حج و زیارت متقاضی دریافت این خودروها شده‌اند و برخی هم درصدد فروش امتیاز خود به غیر هستند؛ تا جایی که این امتیاز تا حدود ۲۰۰ میلیون تومان هم در حال خرید و فروش است. چرا که قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است!

این امر در حالی است که بسیاری از مردم چندین بار در قرعه‌کشی‌های خودرویی نام‌نویسی کرده و پذیرفته نشدند و در هفته‌های اخیر بیش از ۱۰ میلیون نفر در قرعه‌کشی یکی از شرکت‌های خودروساز شرکت کردند.

این اقدام سازمان حج و زیارت در رابطه با اعطای خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار به نوعی رانت در اعطای خودرو به شمار می‌رود.

در سال‌های گذشته نیز چندین دستگاه خودروی دیگنیتی به مدیران سازمان حج و زیارت با وام‌های کم‌بهره و البته به قیمت پایین‌تر از بازار عرضه شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰