تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
3

سن‌‌پترزبورگ مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

  • کد خبر : 177889
  • 16 بهمن 1401 - 18:46
سن‌‌پترزبورگ مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در حالی قرار است از روز سه‌شنبه در تهران برگزار شود که سن‌پترزبورگ برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

در پی سفرهیئت ایرانی به سن‌پترزبورگ در نوامبر سال ۲۰۲۲، توافقاتی به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه گردشگری بین دو کشور حاصل شد. برگزاری مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های جاده‌ای سن‌پترزبورگ  در شهرهای ایران و متقابلا شهرهای ایران در سن‌پترزبورگ، همچنین برگزاری سفر برای اصحاب رسانه و فعالان حوزه گردشگری از دیگر توافقات دوجانبه این سفر بود.

حضور نمایندگان شهر سن‌‌پترزبورگ در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران نیز اولین فعالیت برنامه‌ریزی شده از سوی این هیات در بازار ایران است.

در غرفه سن‌پترزبورگ نمایندگان کمیته شهر به همراه کمیته گردشگری شهر مسکو در چارچوب همکاری پروژه مشترک «دوشهر؛ یک میلیون احساس» فعالیت خواهند داشت.

از دیگر برنامه‌های هیات سن‌پترزبورگ دیدار با مقامات شهری، دولتی، انجمن‌ها و فعالان صنعت گردشگری ایرانی است که به همراه هیاتی که از مسکو در این نمایشگاه شرکت کرده، ظرفیت‌های گردشگری این دو شهر روسی را ارائه خواهند کرد.

غرفه ۴۱ از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به شهر سن‌پترزبورگ اختصاص یافته که در آن پیشنهادات شرکت‌های گردشگری، موزه‌ها و سایر مکان‌های گردشگری این شهر به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری ارائه می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این غرفه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، اجرای زنده گروه موسیقی کلاسیک موسسه فرهنگی سنت پترزبورگ (کنسرت پترزبورگ) است که برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

در حالی که روسیه یکی از شش کشور بازار هدف گردشگری ایران است و گردشگران روسی برای سفر به ایران در طی سال‌های اخیر رقبت بیشتری نشان داده‌‌اند، در مقابل روسیه نیز یکی از مقصدهای محبوب ایرانیان برای سفر تفریحی بوده است. در سال ۲۰۱۹ تعداد گردشگران ایرانی که به سن‌پترزبورگ سفر کردند، بیش از ۷ میلیون نفر بوده است.

برای تسهیل سفر گردشگران ایرانی به روسیه در تابستان ۲۰۲۲، ماهان ایر پروازهای مستقیم بین سن‌پترزبورگ و تهران را هفته‌ای یکبار انجام داده است. اکنون نیز فرودگاه پالکوو سن‌پترزبورگ در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ماهان‌ایر، ایران‌ایر، ساها ایر برای سازماندهی پروازهای منظم و مستقیم بین سن‌پترزبورگ و تهران در تمام طول سال است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰