تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
4

علت تلف شدن ۲ زرافه در باغ‌وحش صفادشت

  • کد خبر : 178616
  • 26 بهمن 1401 - 16:46
علت تلف شدن ۲ زرافه در باغ‌وحش صفادشت
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این دو زرافه در فاصله زمانی از همدیگر یکی در شهریورماه و دیگری در دی ماه در باغ وحش صفادشت تلف شدند.

جمهوریت – غلامرضا ابدالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت تلف شدن یکی از این زرافه ها که در شهریورماه در باغ وحش صفادست از دست رفت از سوی دامپزشکی بیماری عفونی اعلام شده بود، دومین زرافه هم که در دی ماه تلف شد مقداری سم در داخل دستگاه گوارش حیوان پیدا شد که از نوع آفت کش با منشاء نامعلوم است.

وی اظهار داشت: علت وجود سم در دستگاه گوارش این زرافه در دست بررسی است اما گمان می رود که شاید از علوفه ای که تغذیه کرده وارد بدن حیوان شده باشد که این هم از سوی دامپزشک باغ وحش صفادشت در حال بررسی بیشتر است.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: هر دو زرافه ماده و در حد پنج و ۶ سال بودند.

وی درباره نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر عملکرد باغ وحش ها گفت: سازمان محیط زیست، رتبه بندی باغ وحش ها را در دست اجرا دارد همچنین در تلاشیم نظارت ها بیشتر و مستمرتر صورت گیرد تا شاهد از بین رفتن حیوانات در باغ وحش ها نباشیم و یا تا حد امکان تلفات را کاهش دهیم.

حدود سه سال پیش سه زرافه، چند ماهه وارد مرکز نگهداری صفادشت شدند که از بین این سه زرافه یکی نر و دوتا ماده بودند، اولین زرافه نر چند سال پیش تلف شد و دومین زرافه که ماده بود در اواخر شهریور ۱۴۰۱ و اخیراً هم زرافه سوم در این باغ وحش تلف شده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰